۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶

رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهور ترکیه طی پیامی به مناسبت عید قربان اظهار داشت: "نابودی داعش دینی بر گردن ماست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اردوغان افزود: نابودی این گروه تروریستی در سوریه و پایان دادن به اقدامات آنها در کشورمان نیز وظیفه خطیر ملت ما و عملیات سپر فرات اولین گام در این راستاست". "مصمم و قاطع، با تکیه بر نیروهای مسلح خود و با همکاری برادران مان در منطقه٬ دست در دست هم کشور را از مصیبت و بلای پ.ک.ک نجات خواهیم داد.

اردوغان افزود: "درایت ملت و توان دولت باعث شده گروه تروریستی پ.ک.ک نیز همانند گروه گولن مقاومت از دست بدهند. سرنوشت مشابهی همانند پ.ی.د و ی.پ. گ شاخه سوری پ.ک.ک در انتظار آن‌هاست".

رئیس جمهور ترکیه گفت: هیچ کس نمی تواند مانع اقدامات ضروری برای نابودی سازمان هایی که کیان ملت و دولت ما را تهدید کرده اند شود. بدون توجه به اینکه چه کسی این سازمان‌ها را در پشت پرده حمایت می کند اقدامات لازم خود را انجام خواهیم داد".

اردوغان در پایان بیان داشت: ترکیه پس از 15 جولای بسیار قدرتمندتر٬ مصمم تر و پویاتر شده است. ملت ما پیام روشنی به کسانی که بیتوجه به ارداه آنها، قصد داشتند با کودتا، تروریسم، خشونت دولت را تصاحب کرده و قدرت را در دست بگیرند داد. افراد دارای چنین نیتی بدانند که با ارتش 570 هزار نفری، پلیس 260 هزار نفری و جمعیت 79 میلیون نفری ترکیه طرف هستند".

نخست وزیر ترکیه نیز طی پیامی به مناسبت عید قربان اظهار داشت: "بدون تردید بذر اختلافی که شبکه های خیانتکار پخش کرده اند نخواهد توانست به اتحاد این ملت یگانه خللی وارد کنند.

بینالی ییلدریم افزود: ما در قالب یک ملت واحد، برادرانه و بر پایه عدالت در برابر کسانی که قصد درگیری و تنش در منطقه را دارند مقاومت کرده و با تمام توان از ارزشهای مان دفاع می کنیم. بازی کثیف تمام کسانی که علیه اتحاد و همبستگی ما برنامه ریزی کرده و می خواهند از قدرت ما بکاهند بیهوده است. به خواست خدا هیچ شبکه خائتی قادر به شکست دادن این ملت نخواهد بود.

رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه نیز با ارسال پیامی به مناسبت عید قربان گفت: "برای حفظ آرامش در تمام مرزهای کشور، به مبارزه قاطع خود با گروه های تروریستی و تجزیه طلب تا نابودی کامل تمام اعضای آنها ادامه خواهیم داد. مبارزه ما در بیرون مرزها نیز با گروه های تروریستی مانند داعش که تهدیدی برای صلح و امنیتی ما عناصر محسوب می شوند ادامه خواهد داشت. در همین راستا، برای این که مردم بی گناه و آواره بیرون مرزها، عید قربان را با آرامش و در خانه های خود سپری کنند٬ با همکاری نیروهای ائتلاف، عملیات سپر فرات را ادامه خواهیم داد. این اقدامات را بدون اینکه آسیبی به مردم بی گناه در داخل کشور برسد، اجرا و در خارج از کشور نیز از آنها حمایت خواهیم کرد".

 

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =