به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روش های مختلف ارتباطی از جمله پیامک، تلفن، نرم افزارهای پیام رسان و این اواخر، پیام صوتی، همانقدر که برای مردم منفعت دارد، ممکن است باعث اذیت و مشترکان آزار هم بشود. یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره گلایه کرده: روش جدیدی که مخابرات برای تبلیغ پیش گرفته اینه که تلفن همراه شما زنگ میخوره و یک پیغام تبلیغاتی صوتی پخش میشود. من چطور میتونم این رو غیر فعال کنم که بهم زنگ نزنه. متاسفانه تعدادش هم خیلی زیاد شده. اصلا حریم خصوصی برای مخابرات معنی داره؟
در پاسخ به این مخاطب، روشهای فعال سازی و غیرفعال کردن پیام صوتی برای دو اپراتور مهم تلفن همراه کشور را مرور کردیم:
فعال سازی و غیرفعال کردن پیامک صوتی در مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول:
سرویس پیامگیر صوتی خود از طریق سامانه جامع خدمات همراه اول با استفاده از روش های زیر به صورت رایگان فعال می شود:
شماره گیری *۱۰*۲۴۱#
ارسال ۲۴۱ به سرشماره ۱۰
به این ترتیب تماس های بدون پاسخ به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال یافته و همراه اول با ارسال پیامک از سرشماره ۰۹۹۱۲ شما را از وجود پیام صوتی جدید آگاه می کند.شما میتوانید با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های صوتی خود را بشنوید.
ویژگیهای پیامگیر صوتی همراه اول
شمامی توانید با استفاده از روش های فوق، پیامگیر صوتی خود را در حالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer)فعال نمایید.به این ترتیب درصورت عدم پاسخگویی، تماس های دریافتی شما به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال می یابند.
درصورتیکه فرد تماس گیرنده پس از اتصال به پیامگیر صوتی، برایتان پیام گذاشت. پیامکی از سرشماره۰۹۹۱۲ارسال شده و وجود پیام صوتی جدید را به شما اطلاع می دهد.
• درصورتیکه فرد تماس گیرنده پس از اتصال به پیامگیر صوتی پیامی نگذارد. پیامکی از سرشماره ۱۰۰۸۲ برایتان ارسال شده و وجود یک تماس بی پاسخ را به شما اطلاع می دهد.
شما می توانید از خط خود با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های جدید خود را شنیده و یا پیام های خود را مدیریت نمایید.
درصورتیکه به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشید، می توانید با استفاده از سایر خطوط همراه اول با شماره ۰۹۹۱۳ تماس گرفته و پس از وارد نمودن کلمه عبور، پیام های صوتی خود را دریافت کنید.
توجه: شما می توانید با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و برای پیامگیر صوتی خود، کلمه عبور تعیین نمایید.
قوانین و شرایط کلی
شما می توانید، سرویس پیامگیر صوتی خود را تنها با استفاده از روش های ذکرشده (از طریق سامانه جامع خدمات) فعال و غیرفعال نمایید. به عبارت دیگر فعال سازی و غیرفعال سازی ازطریق دفاتر خدمات ارتباطی و یا درگاه پیامکی۰۹۹۱۲، امکان پذیر نمی باشد.
پیامگیر صوتی همراه اول به صورت پیش فرض درحالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) فعال می شود. شما می توانید با استفاده از تنظیمات گوشی، تماس های خود را در حالت های دیگر همچون دردسترس نبودن(Unreachable) ، مشغول بودن شماره (Busy) و ... به ۰۹۹۱۲ انتقال دهید.
پیامگیر صوتی همراه اول صرفا بر روی شماره ۰۹۹۱۲ فعال می شود و درصورتیکه با استفاده از تنظیمات گوشی پیامگیر صوتی خود را بر روی شماره هایی به جز شماره فوق الذکر فعال نمایید، نمی توانید پیام های صوتی خود را دریافت کنید.
درصورتیکه سرویس تماس بان خود را فعال نموده باشید، می توانید به صورت همزمان سرویس پیامگیر صوتی خود را نیز فعال نموده و از مزایای این سرویس ها به ترتیب درحالت های دردسترس نبودن(Unreachable) و عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) بهره مند شوید.
درصورتیکه سرویس انتقال تماس خود را از طریق شماره گیری *۱۰*۲۴۳# و یا ارسال کد ۲۴۳ به سرشماره ۱۰غیرفعال نمایید، فعالسازی سرویس پیامگیر صوتی با موفقیت انجام نمی شود.
دریافت پیام صوتی هزینه ای نداشته ولی شنیدن پیام با هزینه ای معادل هزینه تماس درون شبکه ای خواهد بود.
فعال سازی و غیرفعال کردن پیام گیر صوتی در اپراتور ایرانسل:
به جای استفاده از سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده که تنها لیستی از شماره های تماس گیرندگان را در اختیار شما قرار می دهد، می توانید با فعال نمودن سرویس پیام گیر صوتی اختصاصی خود در مواقعی که در دسترس نیستند، پیام های گفتاری تماس گیرندگان را دریافت کنید.
سرویس پیامگیر صوتی قابلیت ذخیره ۳۰ پیام ۱۲۰ ثانیه ای را دارد.
مدت باقیماندن پیام ها در پیام گیر صوتی به شکل زیر است:
پیام هایی که شنیده نشده باشند تا ۲ روز؛
پیام هایی که شنیده شده و ذخیره نشده باشند تا ۷ روز؛ و
پیام هایی که شنیده شده و ذخیره شده باشند تا ۷ روز در پیام گیر باقی می مانند.
چگونه سرویس پیام گیر صوتی خود را فعال کنید؟
شما می توانید در هر زمان با شماره گیری کدهای دستوری زیر پیام گیر صوتی خود را فعال کنید:
سیم کارت اعتباری
*555*4*5*1#
سیم کارت دائمی
*555*4*5*1#
از آن به بعد هر زمان که خارج از محدوده پوشش شبکه ایرانسل بوده و یا تلفن همراهتان را خاموش کرده باشید، سیستم پیام های گفتاری تماس گیرندگان را ضبط خواهد کرد.
چگونه سرویس پیام گیر صوتی خود راغیر فعال کنید؟
شما می توانید در هر زمان با شماره گیری کد های دستوری زیر پیام گیر صوتی خود را غیر فعال کنید:
سیم کارت اعتباری
*555*4*5*3#
سیم کارت دائمی
*555*4*5*3#
چگونه به پیام های خود گوش دهید؟
شما می توانید با شماره ۷۱۰ تماس بگیرید تا از طریق تلفن همراهتان به پیام های گفتاری ضبط شده گوش دهید.
نکته: درصورت انتقال تماس هایتان به پیام گیر صوتی و یا سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده، دیگر نمی توانید آنها را به یک شماره دیگر منتقل کنید.
46231
نظر شما