ایرنا نوشت:فرمانده نیروی دریایی سپاه در رابطه با مقامات نیروی دریایی آمریکا گفت:. آنها سالیان سال به دنبال این هستند که ارتباط مستقیمی با نیروی دریایی سپاه داشته باشند.

 سردار علی فدوی درجمع عوامل طراحی ، ساخت و تجهیز نخستین شناور بالگرد بر سپاه در اسلکه شهید محلاتی بوشهرافزود: طی یک ماه گذشته یک جریان و هجمه مفصل که مقام های آمریکا در آن دخیل بودند؛ در ارتباط با رویارویی شناورهای سپاه و ناوهای آمریکایی، مطرح شده است.

وی یادآورشد: تمام مطالبی که از سوی مقام های کاخ سفید و پنتاگون اذعان شده؛ درمقابل آنچه در صحنه دریاست؛ غیرواقعی بوده و اخبار آنها دروغ است و مدارک ، اسناد و فیلم آن نیز موجود است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: شرایطی که در منطقه وجود دارد سال ها پایدار است و ما تسلط کامل بر منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز داریم.

اهم اظهارات سردار فدوی را در ادامه بخوانید:

*شناورهای حاضر در منطقه بطور خاص شناور 6 کشور انگلیس، آمریکا، فرانسه، کانادا، استرالیا و نیوزیلند هستند که در واقع به عنوان یک توان تحت فرماندهی آمریکا فعالیت دارند. آنها در این چند سال تحت هیچ شرایطی جرات تخلف از قوانین جمهوری اسلامی و قوانین بین المللی و نزدیک شدن به آبهای سرزمینی ایران را نداشته اند.

*حتی شناور یکی از کشورهای یاد شده چه بصورت عمدی و چه سهوی هنگام عبور از تنگه هرمز در محدوده آب های ایران حاضر نشده اند و بیشتر در آب های بین المللی و یا داخل آب های سرزمینی کشورهای حوزه خلیج فارس حضور دارند.

*نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درکل پهنه آب های سرزمینی و آبهای بین المللی خلیج فارس بصورت دائم و با تعداد بسیار زیاد از شمالی ترین نقطه خلیج فارس تا جنوبی ترین آن تنگه هرمز و منطقه جاسک و چابهار حضور داشته و خواهد داشت.  این حضور به این دلیل است که اگر دقایقی شناورهای آمریکا به صورت سهو و غیر عمد وارد آب های ایران شدند توسط نیروهای منطقه دوم نیروی دریایی سپاه دستگیر شوند که اگر این تسلط وجود نداشت 22 دی ماه 94 موجب خفت و ننگ آنها نمی شد.

* مقام های نیروی دریایی امریکایی اگر جرات دارند گزارش کنگره خود را منتشر کنند تا آن موقع بدانند خداوند در جریان این موضوع چه سرنوشتی برای آنان رقم زد. آنها سالیان سال به دنبال این هستند که ارتباط مستقیمی با نیروی دریایی سپاه داشته باشند. حضور آمریکا در خلیج فارس معنا ندارد و همواره آن را عامل ناامنی و شرارت دانسته و خواهیم دانست.

*همین امروز فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد چون تنش بین ما و نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس زیاد شده ما همچنان دنبال ایجاد ارتباط مستقیم با آنها در خلیج فارس هستیم.

*6.5 سال یاد شده از ابتدای جنگ تا آواخر سال 65 است که آمریکا بطور مستقیم در جنگ حضور نداشتند. آنها در اوایل بهار سال 66، 86 ناو جنگی در خلیج فارس داشتند که در مدت 1.5 سال مدت حضور آنها 49 درصد از 580 کشتی حاضر در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت. این آمار بدین منزله است که با حضور آنها در خلیج فارس ناامنی را 9 برابر بیشتر کرد.

*اگر ناوی از آمریکا در منطقه نباشد بطور قطع امنیت خلیج فارس در مقطع کنونی فراتر خواهد رفت.

*برای سال های طولانی است که حد نزدیک شدن شناور ما به شناور آمریکا 500 متر بوده و آن را کنترل کردیم در حالی که تسلط ما از فاصله دورتر نیز امکان پذیر بوده است. در جایی نیز اعلام داشتند که فاصله شناورهای نیروی دریایی سپاه با شناورهای آنها 300 متر بوده و این در حالی است که فاصله بیش از 500 متر بوده است.

*در منطقه تنگه هرمز روالی در دریا برقرار است که این روال نهایت توانمندی نظامی است که کشورهای دنیا به دنبال آن هستند و این را باید درک کرد که آنها به دنبال رسیدن به توان بازدارندگی در برابر ایران هستند.

*( با اشاره به اظهارات دوماه پیش وزیر دفاع آمریکا در امارات ) وی اعلام داشت که آمریکا و همپیمانان منطقه ای و غیرمنطقه ای به دنبال توانمندی ایجاد قدرتی هستند که در برابر ایران توان بازدارندگی داشته باشد.

*رئیس جمهور آمریکا اعلام داشته نزدیک به شش سال است که می خواهیم دولت سوریه نباشد که این امر تاکنون محقق نشده که دلیل اصلی آن نیز پشتیبانی ایران از سوریه است.

29217 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578845

برچسب‌ها