ایرنا به نقل از دبیر انجمن شیرینی، شکلات و بیسکویت ایران گفت: درآمد ارزی این صنعت از 40 میلیون دلار در سال 1381، امسال به 500 میلیون دلار رسیده است.

 «جمشید مغازه ای» امروز (سه شنبه) در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی، شکلات و بیسکویت در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: اکنون یک میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات شیرینی و شکلات در کشور تولید می شود اما کشور ما از ظرفیت تولید دو میلیون و 400 هزار تنی برخوردار است.

مغازه ای گفت: ایران می تواند بازار یک میلیارد و 500 میلیون دلاری صنعت شیرینی و شکلات منطقه را در اختیار بگیرد؛ بنابراین باید شرایط را برای افزایش صادرات این محصول فراهم کرد.
وی مصرف سرانه شکلات در ایران را در همسنجی با اروپا ناچیز عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف این محصول در اروپا 10 تا 11 کیلوگرم و در ایران نزدیک به دو کیلوگرم است.

دبیر انجمن شیرینی، شکلات و بیسکویت ایران درباره قاچاق گفت: حجم قاچاق شیرینی و شکلات در مقایسه با تولید داخل محدود است اما به دلیل زمان کوتاه مصرف محصولات خارجی، ممکن است قاچاق، سلامت مصرف کنندگان را تهدید کند.

** افزایش دو برابری شرکت های خارجی در پانزدهمین نمایشگاه در پسابرجام

مغازه ای اعلام کرد در 10 سال گذشته این صنعت رشد چشمگیری در نوآوری، کیفیت و بسته بندی داشته و در پسابرجام حضور کشورهای خارجی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی، شکلات و بیسکویت به دو برابر افزایش یافت.

این مسئول افزود: در دوره گذشته این نمایشگاه 42 شرکت خارجی حضور داشتند اما امسال در دوره پسابرجام شمار این شرکت ها به 85 مورد یعنی دو برابر رسید.

وی یادآوری کرد پانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات در سه بخش محصولات، مواد اولیه و ماشین آلات برگزار شده است و بسیاری از شرکت کنندگان در بخش مواد اولیه و ماشین آلات تخصصی حضور دارند.

وی اضافه کرد: فضای برگزاری این نمایشگاه از سه هزار مترمربع در سال 1381 به 40 هزار مترمربع در سال 1395 رسیده است.
به گزارش ایرنا، استان آذربایجان شرقی قطب اصلی صنعت شیرینی و شکلات ایران (با برخورداری از 40 درصد واحدها) است و اصفهان، خراسان رضوی، گیلان و مازندران در رتبه های بعدی قرار دارند.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی، شکلات و بیسکوییت و صنایع وابسته با حضور 361 شرکت داخلی و 85 شرکت خارجی از 22 کشور جهان (اتریش، آلمان، اسپانیا، انگلیس، امریکا، امارات، اوکراین، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، چین، فرانسه، سوییس، سوئد، دانمارک، لهستان، لبنان، مالزی، کانادا، کلمبیا، کره جنوبی و هند از بیست و سوم تا بیست و پنجم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران پذیرای علاقه مندان است.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =