ایرنا نوشت: رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قرارداد جابجایی دانش‌آموزان با سرویس مدرسه مطابق چارچوب موازین ابلاغی وزارتخانه با پیمانکار منعقد و نسبت به اجرای آن نظارت داریم و در مورد خودروهای شخصی در جابجایی دانش‌آموزان مسئولیتی متوجه این اداره‌کل نیست.

علی اکبر اذانی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با تشکیل کار گروه ماده 18 که متشکل از استانداری، شورای شهر، شهرداری، پلیس راهور، پلیس راه و اداره کل حمل و نقل و پایانه هاست، تمامی سیاست گذاری های سرویس دهی و ایاب و ذهاب دانش آموزان را مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: این کارگروه در همه شهرستانها و مناطق آموزشی برگزار و وظایف هر یک از اعضا برای سرویس دهی هرچه بهتر دانش آموزان تبیین شده است.

وی وظیفه اصلی این کارگروه را انعقاد قرارداد، نظارت بر نحوه سرویس دهی و ایاب و ذهاب، حضور و غیاب دانش آموزان، پرداخت حق الزحمه پیمانکار و راننده و پرداخت حق سرویس توسط اولیا بیان کرد و افزود: این کارگروه در نظر دارد که همه دانش آموزان از امتیاز و امنیت یکسانی برخوردار باشند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد چگونگی بیمه دانش آموزان، اظهار کرد: تمام دانش آموزان بیمه حوادث هستند و بیمه نامه خودروهای سرویس دانش آموزان توسط عوامل ذی ربط کنترل و نظارت می شود.

به گفته اذانی هزینه سرویس دانش آموزان همه ساله با توجه به دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت کشور توسط کار گروه ماده 18 شهرستان ها و مناطق آموزشی، ارسال و در نهایت توسط شورای شهر تایید و ابلاغ می شود.

وی بر نظارت دانش آموزان بر نحوه صحیح استفاده از خودروی سرویس مدرسه به عنوان یک شهروند و رعایت اصول اخلاقی، تربیتی و اسلامی را در مسیر رفت و آمد تاکید کرد.

وی عنوان کرد: رعایت دقیق قوانین و مقررات مربوط به سرویس مدرسه و اصول شهر وندی توسط تمام عوامل دست اندرکار، بهترین خروجی را در زمینه رفت و آمد دانش آموزان خواهد داشت.

همه ساله در آستانه سال تحصیلی، رفت و آمد دانش آموزان با استفاده از سرویس مدرسه به دغدغه ای جدی برای خانواده ها تبدیل می شود و تجربه نشان داده اگر سرویس واحدهای آموزشی ساماندهی نشود و به صورت متفرقه فعالیت کنند خسارت های جبران ناپذیری به جامعه وارد می شود.

گفتنی است؛ خراسان جنوبی دو هزار و 197 مدرسه و هفت هزار و 497 کلاس درس دارد.

در سال تحصیلی 95-94 در این استان 140 هزار و 957 دانش آموز در حال تحصیل بودند که 73 هزار و 312 نفر پسر و بقیه دختر هستند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =