«خبرجنوب» نوشت: مدیر کل دامپزشکی فارس گفت: ساماندهی قصابی ها در شیراز و مناطق مختلف استان همچنان ادامه دارد و با متخلفان برخورد می شود.

دكتر يعقوب مهندس افزود: ما كار خودمان را درخصوص اين ساماندهي ها انجام مي دهيم و طي بازديدها اگر لاشه مُهر نخورده و فعاليت غير مجاز وجود نداشته باشد با متخلفان مطابق با قانون برخورد مي شود.
وي يادآور شد: در حوزه بهداشتي نيز نظارت بر فرآورده هاي خام دامي تشديد شده و از مردم نيز خواستاريم درصورت مشاهده موارد مشكوك آن را به ما اطلاع دهند.
دكتر مهندس گفت: در كشتارگاه ها نيز نيروهايي بر وضعيت موجود نظارت مي كنند و در همين خصوص حتما بايد يك كارشناس و يا دامپزشك بر نحوه كشتار و عرضه آن به خارج كشتارگاه نظارت كند.
وي ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع بازرسين دامپزشكي استان نيز بر كار بازرس هاي شاغل در كشتارگاه ها نظارت مي كنند و هر گونه سهل انگاري احتمالي توسط آن ها شناسايي مي گردد.
مدير كل دامپزشكي فارس يادآور شد: باتوجه به فعاليت ناظرين در اين خصوص هر گونه كم كاري توسط بازرسان ما شناسايي و گزارش داده مي شود تا تصميمي مطلوب در راستاي ارتقاي سطح سلامت مردم گرفته شود.
دكتر مهندس گفت: در حال حاضر يك كشتارگاه صنعتي دام در شيراز، يك مورد در مرودشت و همچنين يك مركز صنعتي در اقليد و كشتارگاهي در كازرون فعال است و در ساير شهرستان ها كشتارگاه ها قديمي مي باشد.
وي افزود: با توجه به واقع بودن برخي كشتارگاه ها در بافت شهري كميته ساماندهي دامپزشكي استان نيز پيگير است و اين مراكز در سراسر استان بايد به خارج از مناطق مسكوني انتقال داده شود.
مديركل دامپزشكي فارس گفت: اگرچه جمعيت برخي شهرستان ها بالا نيست اما درصورت متقاضي بودن سرمايه گذار براي راه اندازي كشتارگاه مانع نمي شويم.
دكتر مهندس ادامه داد: كشتارگاه هاي صنعتي دام در استان متناسب با مصرف نيست و مي تواند مراكز مدرن تري ايجاد شود.
مديركل دامپزشكي فارس از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشكوك آن را به دامپزشكي براي پيگيري بازرسان اطلاع دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =