بازدید نماینده مردم خرم آباد در مجلس از اداره کل فنی حرفه ای  استان

نماینده مردم شهرستان خرم آباد و دوره از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان بازدید نمود.

به همین منظور نشستی با حضور ملکشاهی راد و مدیر کل و معاونین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان در دفتر مدیر کل برگزار شد.
به گزارش خبرانلاین لرستان،رحمن قلاوند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان در این دیدار گفت: شاخص و مبنای جذب افراد در بازار کسب و کار استخدام و بکارگیری آنان در بسیاری از جوامع، میزان توانمندی و مهارت آنها در رفع مشکلات و دستیابی به اهداف سازمانی است، نه صرف داشتن مدرک و گواهی تحصیلی.
وی افزود: عدم توجه به شاخصه توانمندی و مهارت در استخدام و به کارگیری نیروی انسانی از مهمترین نقاط ضعف نظام اداری ماست.
که سیستم آموزش کلاسیک نیز برای پاسخ این نیاز تا به حال برنامه مناسبی نداشته است.
وی در ادامه گفت: تا زمانی که برنامه جامع تربیت نیروی توانمند و ماهر برای ایفای نقش در حوزه مختلف نیازمندی های جامعه خود نداشته باشیم توانایی کنترل و مهار معضل بیکاری را نیز نخواهیم داشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان افزود : با وجود منابع فراوان و خدادادی، جمعیت فعال و باسوادی که داریم در زمینه ایجاد اشتغال وضعیت مناسبی نداریم، بخش قابل توجهی از تلاش های فراوانی که در استان توسط بخش های دولتی و غیردولتی، تحت اشراف و نظارت استاندار محترم و نماینده عالی دولت خدمتگزار در حال انجام است، عمدتاٌ معطوف به توسعه، بازسازی و احیای ظرفیت های اقتصادی استان، ایجاد رونق در کسب و کار و در نهایت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است که در نوع خود بسیار بی نظیر است و باید مورد حمایت قرار گیرد تا با به بار نشستن این زحمات، شاهد گشایش در حوزه اشتغال باشیم.
رحمن قلاوند گفت : مشکلات فراوانی که در پیرامون ما وجود دارد یک معنی اش این است که زمینه برای ایجاد کار و اشتغال وجود دارد، اما نداشتن روحیه کارآفرینانه از یک سو و نیز فقدان افراد توانمند و دارای مهارت های مختلف و کافی باعث می شود مشکلات همچنان لاینحل باقی بمانند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با از بر کردن نظریات تولید شده در جوامع دیگر و صرف آموزش جمله پردازی نمی توان انتظار داشت در افراد برای حضور در عرصه های مختلف اجتماعی توانایی و آمادگی ایجاد شود.
محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم شهرستان خرم آباد و دوره افزود: باید در این زمان نگاه ویژه ای به آموزش فنی و حرفه ای داشته باشیم و افراد باید تکنولوژی ها و آموزشهای فنی و حرفه ای را خوب بشناسند.
نماینده مردم شهرستان خرم آباد و دوره چگنی اظهار داشت: لیست مشاغل و فهرست مشاغل را در دسترس مردم قرار دهیم تا نسبت به فنی و حرفه ای شناخت بیشتری داشته باشند.
وی افزود: توسعه مشاغل ارزان قیمت، ایجاد مشاغل خانگی و ایجاد مشاغل در حوزه گردشگری لازمه ارائه در فنی و حرفه ای میباشد.
ملکشاهی راد افزود: یکی از مشاغل ضروری و مورد نیاز در این زمان بازاریابی است و آموزش بازار یاب که با حمایت مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای صورت گیرد لازم می باشد.
محمدرضا ملکشاهی راد افزود: ایجاد شغل جدید و پایدار، امنیت شغلی دارد که باید آموزشگاههایی که آموزش دیدگانی منجربه شغل داشته را مورد تشویق قرار دهیم.
وی در پایان افزود: ما امروز به تغییر ساختار فکری احتیاج داریم و مردم را باید نسبت به آموزشهای فنی و حرفه ای باورمند کنیم و برای توسعه فرهنگی آنان آمادگی ایجاد کنیم

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =