۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
علی جنتی ؛ فردا در زنجان

در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،کتابخانه عمومی خیّری سید افضل موسوی به عنوان هفتمین کتابخانه عمومی خیّری استان زنجان و بزرگترین کتابخانه عمومی خیّر ساز کشور روز پنج شنبه ۲۵ شهریور افتتاح می شود.

به گزارش خبرآنلاین، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشورصبح روز پنج شنبه ٢٥ شهریور به زنجان سفر خواهد کرد.

کتابخانه عمومی خیّری مهندس سید افضل موسوی به عنوان هفتمین کتابخانه عمومی در طی مراسمی با حضور خیرین و مسوولین کشوری و استانی در محل گلشهر کاظمیه زنجان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید .

کتابخانه عمومی مهندس سید افضل موسوی، مرداد ماه سال ١٣٩٢ طی مراسمی با حضور خیرین و مسوولین کشوری و محلی در زمینی به مساحت ٦٥٠٠ و زیر بنای ٢٧٠٠ مترمربع کلنگ زنی شد.

این کتابخانه با ٢٠ هزار نسخه کتاب دارای بخشهای مختلفی مانند سالنهای مطالعه برادران و خواهران به صورت مجزا، مخزن کتاب، سالن کنفرانس، مرجع، محققین، نشریات، اینترنت، دفاع مقدس و زنجان شناسی،کلاس آموزشی، نگارخانه و بخش ویژه کودک و نوجوان می باشد.

کتابخانه عمومی مهندس سید افضل موسوی در فاز ٣ شهرک گلشهر کاظمیه- میدان امام علی(ع) - جنب مسجد علی بن ابیطالب(ع) واقع شده است.

این کتابخانه به صورت خیّرساز توسط بنیاد فرهنگی مصلی نژاد احداث شده است.

بنیاد فرهنگی مصلّی نژاد بنیادی غیر تجاری است که با مقاصد غیر سیاسی و با اهداف انجام امور آموزشی و فرهنگی به صورت عام المنفعه در تابستان سال ١٣٧٥ به همت عبّاس مصلّی نژاد تاسیس شده است.

طی سالهای ١٣٨٠ تاکنون، بیش از ٦٠ پروژه آموزشی و فرهنگی اعم از مدرسه، فرهنگسرا،خوابگاه دانشجویی، دانشکده، مجموعه ورزشی و... به صورت خیّری توسط بنیاد فرهنگی مصلّی نژاد در استانهای مختلف کشور احداث شده و چندین پروژه نیز در دست اجرا است.

عباس مصلّی نژاد در سال ١٣٤١ در شهر آبادان دیده به جهان گشوده و از خیرین مطرح و صاحب نام ایران است که تمام دارایی خود را از طریق بنیاد مصلّی نژاد به انجام امور خیریه علمی و فرهنگی اختصاص داده است.

وی عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دارای مدارک دکتری اقتصاد سیاسی،کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و لیسانس اقتصاد بوده و چندین جلد کتاب در حوزه علم اقتصاد و سیاست، و توسعه اقتصادی نیز توسط وی منتشر شده است.

مدیر عاملی بنیاد فرهنگی مصلی نژاد از سال ١٣٧٦ تا کنون، مدیر عاملی شرکت دوبرال ،عضویّت هیأت امناء دانشگاه صنعتی شریف از سال ١٣٨٣، عضویّت شورای عالی علوم، تحقیقات و فن آوری، عضویّت هیأت امناء باشگاه دانش پژوهان جوان و.. از جمله سوابق علمی و اجرایی و مدیریتی دکتر عباس مصلّی نژاد می باشد.

وی در ادامه فعالیتهای عام المنفعه خود اقدام به احداث یک باب کتابخانه عمومی در شهرک گلشهر کاظمیه زنجان کرده است.

با افتتاح و راه اندازی این کتابخانه، تعداد کتابخانه های عمومی استان به ٩٢ باب می رسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =