صادرات هشت هزار تن خوراک آبزیان به خارج از کشور

ایرنا نوشت : مدیرصنایع کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و صادرات هشت هزار تن خوراک آبزیان در نیمه نخست سال جاری به خارج از کشور خبر داد.

تیمور فتاحی  افزود: این میزان خوراک آبزیان به کشورهای عراق، لبنان، ترکیه، ارمنستان،آذربایجان و تاجکستان به ارزش 4 میلیون و 700 هزار یورو صادر شده است.
وی تعداد کارخانه های فعال تولیدی استان را 6 کارخانه اعلام کرد و اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال افزون بر 60 هزار تن خوراک آبزیان در این کارخانه ها تولید شده است.
فتاحی، چهارمحال و بختیاری را بزرگترین قطب تولید ماهیان سردابی کشور عنوان کرد و گفت: طبق برآورد کارشناسان امسال بیش از 19 هزار تن ماهی قزل آلا از 300 مزرعه فعال پرورش ماهی سردابی این استان تولید خواهد شد.
مدیرصنایع کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تولید ماهی استان در سال گذشته را 17 هزار تن ذکر و تاکید کرد: آموزش و ترویج،مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی و حمایت های دولتی علت افزایش تولید این ماده پروتئینی در استان بوده است.
چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه های کارون، زاینده رود و دز و داشتن آب و هوای مطلوب مستعد پرورش ماهیان سردابی کشور است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =