مهر نوشت: شهردار بیرجند با اشاره به کمبود زمین برای ایجاد فضای سبز و پارک در منطقه «مهر شهر» گفت:در برنامه پنج ساله ۳.۵ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز این منطقه نیاز است.

شهردار بیرجند صبح شنبه در مراسم افتتاح بوستان مهرشهر اظهار کرد: این بوستان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

عباسعلی مدیح مساحت این بوستان را ۱۰ هزار مترمربع دانست و افزود: برای احداث فضای سبز در مهرشهر با کمبود زمین مواجه هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ها پنج‌ساله برای توسعه فضای سبز شهری بیرجند، بیان کرد: در این برنامه میزان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه فضای سبز مهرشهر نیاز داریم.

مدیح با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به فضای سبز نیمه شمالی بیرجند شده است، گفت: در سال جاری ۶۷ درصد از بودجه عمرانی شهرداری بیرجند برای توسعه عمران و خدمات در شمال شهر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در پنج‌ماهه نخست سال جاری ۶۰ هزار مترمربع از مساحت مهرشهر آسفالت شده است، افزود: از اول مهرماه سال جاری آسفالت دیگر معابر این شهرک آغاز می‌شود.

وجود ۸۷ پارک و فضای سبز در بیرجند

مدیرعامل پارک ها و فضای سبز شهرداری بیرجند در این مراسم اظهار کرد: دومین بوستان مهرشهر در مدت ۴۵ روز به بهره‌برداری احداث و به بهره برداری رسیده است.

مجتبی انصاری از احداث مجموعه ورزشی در کنار بوستان خبر داد و افزود: این مجموعه تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می سد.

وی با بیان اینکه مردم باید در نگهداری بوستان و فضای سبز با شهرداری همکاری کنند، افزود: نگهداری از این مکان‌ها هزینه‌های بالایی دارد.

انصاری از وجود ۸۷ پارک در شهرداری بیرجند خبر داد، افزود: سالانه برای نگهداری این پارک ها بیش از هشت میلیارد تومان هزینه می‌شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =