شهردار تبریز از افتتاح سالن 1500 نفری همایش های بین المللی این شهر تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، صادق نجفی در حاشیه اجرای کنسرت ارکستر فلارمونیک تبریز اظهار داشت: متاسفانه تبریز از وجود یک تالار همایش استاندارد و در خور شان خود رنج می برد که با حمایت شورای شهر و عزم جدی شهرداری، این نقیصه به زودی رفع خواهد شد.

به گفته وی، این مجموعه دارای چندین تالار 1500 نفری، 500 نفری و 300 نفری بوده و با داشتن سن های بزرگ، مکانیزه استاندارد، مشکلات امروز گروه های هنری در کمبود محل اجرا، به طور کامل رفع خواهد شد.

شهردار تبریز که شب گذشته در اجرای ارکستر فلارمونیک تبریز حضور  یافته بود ضمن قدردانی از تلاش‌ رهبر و اعضای این گروه، هنر موسیقی در خطه آذربایجان و تبریز غنی و پربار توصیف کرد و افزود: یکی از نمادهای معرفی تبریز 2018 اجرای موسیقی پربار جوانان از خطه خواهد بود.

وی فعالیت های این گروه را ارزنده و شایسته تقدیر عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد از پتانسیل هنری  این گروه در معرفی تبریز در عرصه های بین المللی بهره مند شویم.

نجفی همچنین گفت: حضور پررنگ هنرمندان متعهد در دوره‌های مختلف تاریخی بارز بوده است و این هنرمندان هستنددر دوره های مختلف همچون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سایر دوره ها مفاهیم ارزشی و انسانی را توانستند در ورق های زرین تاریخ به ثبت رسانند.

شهردار تبریز همچنین از ارکستر فلارمونیک تبریز خواستار شد تا با پیوند آثار فولکلور به آثار جهانی برای موسیقی فولکلور آذربایجان را در عرصه های جهانی به معرض ظهور و بروز رسانند.

نجفی  با اشاره به محدودیت مراکز اجرای گروه‌های هنری، اظهار امیدواری کرد، با تکمیل پروژه مرکز همایش‌های خاوران به این مشکل عمده پایان دهد.

شهردار تبریز در پایان با اهدای تندیس قلم کاری شده مزین به تصویر عمارت ساعت از رهبر این ارکستر قدردانی کرد.

این گزارش حاکی است، کنسرت ارکستر فلارمونیک تبریز 28 و 29 شهریور با همراهی گروه کر ارک و اجرای قطعه «رکوییم» اثر «ولفانگ آمادئوس موتزارت» به رهبری "یاشار شادپور" در تالار پتروشیمی تبریز اجرا می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =