۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷

میزان نوشت: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از پیگیری مذاکرات ایران با شرکت میتسو بیشی ژاپن برای خرید هواپیماهای این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.

اصغر فخریه کاشان، درباره‌ آخرین وضعیت مذاکره با طرف ژاپنی، اظهار کرد: ژاپنی‌ها برای مدت بسیار طولانی بر ساخت نخستین هواپیماهای مسافرتی خود کار کردند که سرانجام طرح نهایی این هواپیما در سه مدل ۷۰، ۹۰ و ۱۰۰ نفره نهایی شد. 

 
وی ادامه داد: در حال حاضر این هواپیمای مسافرتی در آمریکا در حال طی کردن مراحل نهایی تست‌های فنی قرار دارد و با نهایی شدن آن، ژاپن پروازهای رسمی‌اش را آغاز می‌کند. در حال حاضر ۴۴۷ فروند از این هواپیما پیش‌فروش شده است که ایران نیز قصد دارد برای شرکت هواپیمایی آسمان از این مدل هواپیما خریداری کند. 
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی بحث گنجاندن بند جریمه در توافق ایران با ایرباس نیز، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با ایرباس یا توافق منعقد شده در این زمینه ندارد بلکه در تمام توافق‌ها با تمام شرکت‌های بین‌المللی درباره‌ آن تصمیم‌گیری می‌شود. 
 
فخریه کاشان ادامه داد: در این چارچوب دو طرف توافق متعهد می‌شوند که در صورت اجرایی نشدن هر یک از تعهداتشان جریمه و یا موضوعی که درباره آن از قبل تصمیم گیری شده را لحاظ کنند. این موضوع از ابتدای مذاکرات با ایرباس در دستور کار قرار داشته و به هیچ عنوان چیز جدیدی نیست. 
 
وی همچنین درباره‌ی احتمال عدم صدور مجوز اوفک برای فروش هواپیما به ایران گفت: طبق نص صریح ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا موظفند فروش هواپیمای مسافرتی به ایران را بدون هیچ محدودیتی اجرایی کنند. از این‌رو اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده باید براساس برجام در آینده نزدیک اجرایی شود و در صورت عدم صدور مجوز آمریکا برخلاف برجام عمل کرده است.

 

22439

کد خبر 580777

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    16 3
    سلام ،خریدهواپیمایی که هنوز در خطوط هوایی پرواز نکرده وایمنی پرواز آن نامشخص است منطقی بنظر می رسد؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    6 5
    ژاپن هواپیما و خدرو هاش خوبن بابا توروخدا از پراید و ایران ایر بیایم بیرون
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    6 1
    میتسوبیشی یعنی سه تا لوزی
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    6 3
    خدا کنده هواپیما های خوبی وار کشور شن که حدا اقل با آرامش سوار شیم
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    4 3
    تو ایران الان سوار هواپیما شی تضمینی وجود نداره که پیاده هم بشی
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    5 4
    ژاپن هم داری محصولات بومی و نیمه بومی هست که بیشتر در بخش دفاعیش خدمت می کند و تازگی ها هم یک هواپیما مسافربری رونمایی کرده که محصول صنایع سنگین میتسوبیشی هست و شرکتهای بزرگ دیگر مثل تویوتا هم ازش حمایت کرده
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    5 3
    البته ما هواپیما هامون مورد داشتیم وسط خیابان نرسیده به آزادی هم توقف کردن
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    10 6
    از هر جهتی که نگاه کنید تولید هواپیما جزو بزرگترین حماقتهای ممکنه. طراحی و تولید هواپیما برای ایرباس و بوئینگ هم کلی هزینه داره به طوری که میان کنسرسیوم تشکیل میدن. این در حالیکه اونها بازار هدف هواپیماهاشون رو دارن و هزینه هارو جبران می کنن. در کنار این تکنولوژی رو هم دارن و پولو. ما نه پول کافی داریم که بسازیم و نه پول داریم که طراحی کنیم و هر گونه اقدامی تلف کردنه بیت الماله و نه بعد از تولید بازار هدفشو داریم. چون بازار کامل دست بوئینگ و ایرباسه و حتی روسها هم در این زمینه قدرت رقابت ندارن. بهتره پول مملکت جایی صرف بشه که قدرت رقابت داشته باشیم.
  • معین A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    4 4
    از ژاپن ماشین و هواپیما وارد کنیم واقعا تو حمل و نقل قدم بزرگی برداشتیم
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    31 3
    در عرض 10 سال چین ترکیه برزیل و حتی مالزی خودروساز شدن رفت و الان دنبال هواپیما ساز شدن هستن ایران 45 ساله از قبل از انقلاب قرار بود خودرو ساز بشیم هنوز مونتاژ سازیم در بخش هوایی هم که ماکت سازیم
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    5 12
    ساخت مشترک میان ایران و فرانسه برای ایرباس یا ایران و آمریکا برای بوئینگ و ایران و روسیه و اکرایین برای آنتونف 158 و 70 و سوخو سوپرجت 100 بهترین گزینه ها برای ایران است.
  • معین A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    3 4
    چون برا یخود ژاپنیا امنیت مهمه می تونیم هواپیما هایی با امنیت بالا و کیفیت درجه یک وارد کنیم
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    2 5
    مرسی توکیو
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    3 7
    هم ایرباس 380 و هم 400 میخواهیم و هم بویینگ 787.باید چشم جهان را کور کنیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    7 3
    کاملا درسته ساخت هواپیما ساخت پراید قاتل نیست همون ایران140 تا هفت پشت ما بسته
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    6 3
    هرچی فکر میکنم میبینم نمیتونیم حالا حالاها به امارات ایویز و قطر ایرویز برسیم شرکت هایی که هیچ نبودند و حالا غول ایرلاین های دنیا شده اند
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    5 7
    ژاپن هم آخه شد هواپیما ساز؟؟؟؟ خاک بر سرما خب
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    3 5
    اسلام ،صنعت حمل ونقل هوایی به دلیل هایتک بودن وعلل دیگر همواره در انحصار معدودکشورهای جهان قراردارد.ازین روی آنها درشرایط خاص وبرخورد سیاسی موجب به زحمت افتادن حمل ونقل هوایی می شوند که باکشورما چنین کردند حال که دیوار بلند تحریم درحال فروریزی است برای کشور ایران بجاست از فرصت استفاده کرده به جای خرید هواپیمای آماده سعی کند تکنولژی آن را وارد کند وشرکت های مشترک جهت ساخت مشترک هواپیما ایجاد نماید.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    1 7
    چینی ها خط تولید ارباس را با مشارکت شرکت ارباس در چین برای تولید 100 فروند هواپیما راه اندازی کردند و پارسال تولید یگصدمین هواپیما را با حضور خانم مرکل جشن گرفتند و قرارداد برای تولید تعداد بیشتر هواپیما تمدید گردید. هندی ها نیز میگ 29 را به شرط ایجاد خط مونتاژ در هند از روسیه خریدند. ما هم که قصد خرید صدها هواپیما را داریم میتوانیم برای شرکت های ارباس و بویینگ شرط ایجاد خط مونتاژ یک تایپ هواپیما را مطرح کنیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    7 4
    مقاله بسیار جالبی هست . اولا ساخت هواپیما را باید بیخیال شد زیرا تجربه بسیار تلخ آنتونف 140 را فراموش نکردیم . ثانیا باید برای خرید هواپیما برنامه ریزی دقیق داشت همانطور که در مقاله تان آمده است
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    4 8
    هنوز هم بویینگ747 ایمن ترین هواپیمای دنیاست....البته خرید ورژن های جدید ضروریه...وانگهی متخصصن ایرانی با سرویس و نگهداری آن آشنا هستند...ضرورتی نداره به دنبا طرح های جدید بریم که هنوز امتحان کامل پس ندادند....برای خطوط داخلی توپولوف های جدید مناسبند...و از استانداردهای لازم برخوردارند.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    8 0
    ایرباس 380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است ولی خود امریکا اونو تو ناوگان هوایی اش به کار نگرفته چرا؟ این هواپیما رو فقط امارات و سنگاپور دارند
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    1 7
    بهترین کار خرید هواپیماهای دوربرد به شرط تولید تحت امتیاز هواپیماهای مسافربری میان برد در داخل است. یعنی به ایرباس بگیم 340 رو به شرطی میخریم که چند تا 320 رو داخل کشور تحت امتیاز مونتاژ کنی.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    6 0
    با رفع تحریم و رفع مشکل تامین قطعات حساس مثل موتور طرحهای بومی مثل جت میان برد بومی هم باید ادامه پیدا کنن ولی نباید به سرعت هواپیماهای جدید وارد خطوط مسافری بشن باید حداقل چند سال در نقش کارگو یا آتش نشان یا ترابری تست بشن . و
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    6 1
    در مورد ایران140 باید بگم که مشکل از صنایع مونتاژ ما نبود بلکه خود این هواپیما نه سابقه موفقی داشت نه با تعداد بالا ساخته شده بود نه اصلا با اب و هوای ایران سازگار بود چه بسا همون فروند که خود اوکراینی ها ساختن سقوط کرد از اول انتخاب انتخاب بدی بود اگر ما به جای این هواپیمای درب و داغون از امبرائر برزیل مجوز مونتاژ میگرفتیم الان وضعیت این نبود
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    7 0
    برای کسایی که با این شرکت برزیلی اشنا نیستن باید بگم که در حال حاضر این شرکت امن ترین هواپیمایی که بشر تونسته بسازه رو ساخته که سالی 200 فروند ازش تولید میشه و تا حالا تجربه یک سقوط رو هم نداشته و به تعداد زیاد در خطوط هواپیمایی امریکابله درست دیدیدusaدر حال خدمت و تازه موتورش هم امریکایی که اگر ما خواستیم مونتاژ کنیم و امریکا بهمون موتور نداد به راحتی میتونیم با موتور های رولز رویس ساخت انگلیس که در هواپیما های ایرباس هم استفاده میشه جا به جا کنیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    7 2
    این رو همیشه به یاد داشته باشید ما همیشه فرصت صنعتی شدن رو نداریم با تموم شدن نفت باید بریم کشاورزی کنیم با این وضعیت اب در کشور کشاورزی هم نمیشه کرد در نتیجه به یک کشور فقیر تبدیل میشیم.
  • بي نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    1 0
    شما كلاً عشق ژاپني