تسنیم به نقل از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی نوشت: «امروز ما انتظار داریم (مجوز دولت آمریکا) برای فروش بوئینگ، ایرباس و ای تی آر به ایران تا پایان ماه سپتامبر(کمتر از ۲ هفته دیگر) صادر شود.»

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد ایرانی گفت، به تهران گفته شده که آمریکا مجوز صادراتی لازم برای تسهیل فروش جت های بوئینگ و ایرباس و هواپیماهای توربوپراپ ای تی آر اروپایی را طی هفته های آینده صادر خواهد کرد.

اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ایران گفت، انتظار می رفت مجوز لازم تا پایان ماه اوت صادر شود، اما این امر به پایان ماه سپتامبر موکول شده است.

وی در نشست تامین مالی صنعت هوانوردی ایران در تهران گفت: «امروز ما انتظار داریم (مجوز دولت آمریکا) برای بوئینگ، ایرباس و ای تی آر تا پایان ماه سپتامبر(کمتر از 2 هفته دیگر) صادر شود.»

خزانه داری آمریکا می تواند مانع از فروش هواپیماهای مسافربری و از جمله هواپیماهای غیرآمریکایی که بخش قابل توجهی از آنها ساخت شرکت های آمریکایی است به ایران شود.

وی افزود، کوتاهی در صدور مجوز لازم از سوی دولت آمریکا به منزله نقض توافق هسته ای بین تهران و قدرت های جهانی خواهد بود.

یک مقام ارشد ایرانی گفته، شرکت ایران ایر در عین حال به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم یا اجاره هواپیما با خدمه از شرکت های دیگر برای تامین ضروری ترین نیازهای خود است.

فخریه کاشان تاکید کرد: «جدیدترین پیش بینی ما این است که تا پایان سال شمسی جاری قطعا ما شاهد ورود تعدادی از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به کشور خواهیم بود.»

این مقام ایرانی افزود، ایران موافقتنامه ای با یک شرکت لیزینگ هواپیما به ارزش 10 میلیارد دلار برای تامین مالی قرارداد با ایرباس دارد و این موافقتنامه در طی چند روز آینده امضا خواهد شد. وی نام این شرکت لیزینگ را افشا نکرده و نگفته که این شرکت متعلق به کدام کشور است. فخریه کاشان گفت، ارزش قرارداد منعقده بین ایران و بوئینگ هنوز نهایی نشده و مذاکرات در خصوص تامین مالی نیز هنوز در جریان است.

 

22439

کد خبر 580905

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    12 1
    هیچ ایرلاینی نداریم که هواپیماش نو باشه . قدیمی بودن بخاطر تحریم صنعت هوایی هست نه بلیط و سوخت.
  • علی A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    8 1
    يعني ماشالا ماشالا تو هر ضمينه حرف واسه مسخره كردنمون هست اون از ماشينا داخليمون اين از هواپيماهامون…باريكلا باعث فخر كردنمونه…
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    10 1
    قطعا خرید هواپیمای جدید مهمترین گام در نوسازی خطوط هوایی و امنیت جان مردم است
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    14 0
    این کار در حل مشکلات صنعت هواپیمایی کشور بسیار کمک میکند.ولی چند نکته وجود دارد که حائز اهمیت است. 1در کنار ورود ناوگان هواپیماهای جدید باید فرودگاه های کشور نیز مطابق هواپیماهای جدید به روز رسانی شوند.به طور مثال فقط حداکثر 3 فرودگاه کشور قابلیت پذیرش ایرباس a380 را دارا هستند.و سیستم ناوبری فرودگاه نیز باید به روز بشود. 2در کنار ناوگان هوایی کشور باید ناوگانهای ریلی کشور هم به روز شوند و قطارهای سریع السیر نیز وارد و راه اندازی شوند تا همه بارها بر روی ناوگان هوایی نباشد.فرض کنید قطارهای سریع السیر با سرعت 400 کیلومتر در ایران راه اندازی شود در اینصورت فاصله تهران عسلویه در عرض 3 ساعت پیموده میشود. 3 در این فرصت پسا تحریم باید تا آنجا که ممکن است تکنولوژی نسل 4 وارد کشور شود.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    15 0
    همه جا اول به حمل و نقل ریلی اهمیت می دهند بعد بقیه سیستم ها
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    4 1
    چرا اخه اینا
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    9 4
    قدم اول داشتن هواپیمای نو و مناسب است که مسافر احساس امنیت کند . خوشبختانه با درایت روحانی قدم اول در حال انجام است
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    6 15
    بهتره به فکر بیکاری فقربدبختی مردم باشن تابرن هواپیمای دسته دوم بهشون بدن
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    9 2
    شکلات صنعت هوانوردی فرسوده بودن هواپیماها و نبود امکان تعمیر و نگهداری آنها بدلیل نبود پشتیبانی و قطعه است. واقعا توی این 36 سال تحریم صنعت هوانوردی، خسارات جانی و مالی فراوانی به ایران تحمیل شد، اونوقت اون آقا میگفت تحریمها کاغذ پاره هستند.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    9 2
    هوابيما فقط آمريكا
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    8 1
    بطور کلی صنعت حمل و نقل مخصوصا هواپیمایی در سطح دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است .زیرا بسیار سود اور و پر درامد است .اما بدست اوردن این درامد مستلزم داشتن شرایط و زیر ساختهای بسیاری در عرصه تجارت بین المللی و اقتصاد و همچنین فرهنگ میباشد که متاسفانه هیچگدام از موارد گفته شده در حال حاضر در ایران وجود ندارد . مثال فرض بگیریم ما چندین فروند هواپیمای بسیار مدرن وارد گردیم . هواپیما بادید با کارکرد خود پول خود را به خزانه باز گرداند . ایا چنین شرایطی در ایران فراهم است ؟ اما تمامی این حرفها باعث نمیشود که صنعت ویران هوایی ایران را باسازی نکنیم .فعلا در درجه اول بازسازی و در درجه دوم به نقش بین المللی این صنعت در ایران توجه ویژه داشته باشیم با ساختن زیر ساختها ی مناسب در حد طراز جهانی .
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    4 1
    بنظر شما ایا عسل شیرین است
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    3 6
    هواپیما فقط امارات
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    4 2
    سلام.فرسوده بودن ناوگان هوائي بخشي از مشكل حمل و نقل است که نوسازی ان مبارک ملت عزیزودر عرصه خارجی باعث رونق گردشگری ونتیجه بیشتران اشتغال فراهم میشود.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    7 1
    بخش مهمی از مشکلات کوتاه مدت را حل میکند ولی مسئله مهم تعمیر و نگهداری وتامین قطعات زماندار و انجام تعمیرات در کوتاه ترین مدت که این امر مستلزم 1 داشتن نیروهای متخصص تعمیرات 2 داشتن تجهیزات وتسترهای اتوماتیک که زمان عیب یابی و دقت عیوب را کوتاه کند 3داشتن مستندات فنی مورد نیاز در سه بخش تعمبرات/اورهال و /مشخصات فنی قطعات برای درخواست و دریافت تجهیزات ازمایشگاهی عمومی . این پیش نیازها باید در دستور گروه متخصص که برای خرید میروند لخاظ شود از همه مهمتر الزام فروشنده به واگذاری نشریات و به روز رسانی آنها و تضمین برای دادن قطعات معیوب در خواستی و تعهد برای راه اندازی خط اورهال هواپیماها
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    7 0
    نظام هواپیمایی هم باید اصلاح بشه و دنبال ارائه خدمات با سوددهی مناسب باشه نه اینکه تبدیل به یه حمل و نقل لوکس بشه و باقی بمونه
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    7 1
    انگار بعضیا متوجه نشدن ما راجه ایرلاین ها اینجا حرف نمیزنیم نوع هواپیما هست
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    9 1
    صدردر صد چون باعث اشتغال بيشتر شده از طرفي منجر به افزايش مسافرتهاي داخلي شده وشهرهاي مختلف رونق ميگيرند وبخشي از مردم كه بخاطر فرسودگي ناوگان هوايي ترس سوار شدن به هواپيما داشتن را به طرف خود جذب ميكند .
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    7 1
    دنبال حل مشکلات راه آهن باشید
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    7 0
    انشاالله وقت شناسی هم وارد کشور بشود تا تاخیرها نیز کمتر شود
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    4 1
    من از بچگی دوست داشتم سوار ایرباس شم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    8 2
    مهمترين دغدغه بخش هوايي كشور بايد اين باشد كه موقعيت استراتژيك هوايي تهران اعاده شود بسياري از پروازها از شرق آسيا به اروپا در استانبول يا بدتر دوبي يا دوحه قطر مي‌نشيند در حاليكه ترجيح هر ايرلايني اين است كه به جاي دور كردن مسير در مكان مناسب تهران فرود بيايد از هواپيماي جمهوري اسلامي بهره برداري كند بنابراين داشتن هواپيماهاي به روز و مطمئن وسيله اي براي جلب توجه مسافران بين المللي باشد تا به اين طريق ثروتي كه عرب ها از گرفتاريهاي ايراني ها به جيب زدند تعديل شده و به سر ريز به كشور شود
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    9 4
    خدا بطلبه مشهد با ایرباس
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    5 3
    خدا قسمت کنه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین