واحد مرکزی خبر نوشت: نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقر این آژانس در شهر وین آغاز بکار کرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست فصلی شورای حکام آژانس در بیانیه مقدماتی خود گفت که ایران به اجرای تعهدات خود در قالب برجام ادامه داده است.

یوکیا آمانو در این بیانیه افزود: گزارش من ،خلاصه ای از فعالیتهای آژانس در خصوص اجرای موافقتنامه برجام را ارایه می دهد. ایران به اجرای تعهدات خود در قالب برجام ادامه داده است.

یوکیا آمانو خاطر نشان کرد: از زمان انتشار گزارش قبلی من، ایران اطلاعات مربوط به فعالیتهای هسته ای خود تحت پروتکل الحاقی را که بصورت موقت توسط ایران اجرا می شود، ‌ارائه داده است و این اطلاعات توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت بررسی قرار دارد.

یوکیا آمانو تصریح کرد: اژانس عدم انحراف در فعالیتهای هسته ای اعلام شده ایران را تایید می کند و ارزیابی عدم وجود فعالیتهای اعلام نشده در ایران نیز ادامه دارد.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعتی قبل در مقر این آژانس در شهر وین آغاز بکار کرد.

در نخستین روز کاری این نشست پنج روزه که با بیانیه مقدماتی «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس آغاز می شود اعضای شورای حکام به موضوعاتی از قبیل اقدامات برای تقویت همکاری های بین المللی در زمینه های هسته ای ، حمل و نقل و ایمنی زباله های هسته ای می پردازند.

همچنین طرح اقدام آژانس بین المللی انرژی اتمی در امنیت هسته ای، ایمنی هسته ای ،تقویت فعالیت های آژانس در ارتباط با علوم، فناوری و برنامه های کاربردی ،راستی ازمایی هسته ای و نظارت در ایران براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت، راستی ازمایی فعالیت های هسته ای در کره شمالی و سوریه و بررسی چگونگی اجرای پادمان در منطقه خاورمیانه از دیگر محورهای این نشست اعلام شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =