مدیرکل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز، بر لزوم تقویت اعتماد به نفس در نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبر آنلاین البرز، سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز درگفتگو با دنیای اقتصاد البرز، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در حوزه دفاع مقدس، بعد از گذشت 28 سال، نه تنها کار زیادی انجام نشده است بلکه کوتاهی صورت گرفته است.
سردار ابوالفضل اسلامی با اشاره به عدم شناخت کافی نسل جوان نسبت به شهیدان و دفاع مقدس، افزود: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نسل جوان درک خواهد کرد که آرامش و امنیت جامعه، مدیون خون شهیدان است.
وی تصریح کرد: دفاع مقدس، متعلق به هیچ جناح و حزبی نیست و رزمندگان با اعتماد و اعتقاد به کلام امام خمینی، در برابر دشمن بعثی و 35 کشور متحدش، پیروز شدند.
سردار اسلامی اظهار کرد: پیروزی های دوران دفاع مقدس، تنها به دلیل حضور سپاه، ارتش و سایر قوای نظامی نبود بلکه با حضور مردم، حاصل شد.
وی با اشاره به اعتماد مسئولین به نسل جوان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: روحیه اعتماد به نفس در این نسل، موجب بیرون راندن دشمن از خاک کشور شد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس یکی از مشکلات فعلی کشور را عدم اعتماد متقابل بین مسئولین و جوانان خواند و افزود: با تبلیغات استکبار و گسترش فضای مجازی، اعتماد به نفس جوانان از بین رفته است.
سردار اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد راههای انتقال فرهنگ ایثار به جوانان گفت: با وجود تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان، تا کنون توجهی به این موضوع نشده و تنها از مسئولین، شعار به گوش می رسد. بنابراین لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اعتقاد و اعتماد داشتن به جوانان است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز با اشاره به تعیین مکان احداث باغ موزه دفاع مقدس البرز در روزهای گذشته، گفت: با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار، نمایندگان استان در مجلس و سایر مسئولین، تعیین فضایی به وسعت شش هکتار در پارک جهان نما جهت احداث باغ موزه، تصویب شد.
سردار اسلامی افزود: طی مذاکرات صورت گرفته، کاربری آن از شهر بازی به موزه دفاع مقدس، تغییر یافت.
وی یاداور شد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی به دلیل نگرانی از قطع درختان، با احداث موزه در این مکان، مخالف بودند که با توجه به لم یزرع و خالی بودن ملک، با تأسیس آن موافقت کردند.
وی از کمک 3 میلیارد تومانی شهرداری و شورای شهر و کمک 10 میلیارد تومانی معاونت عمرانی استانداری البرز، برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس البرز، خبر داد.
سردار اسلامی احداث این موزه در کنار دو بزرگراه پرتردد و عبورمسافران 14 استان از بزرگراهها را از امتیازات این باغ موزه خواند.
وی تأسیس این باغ موزه را مبتنی بر سفارشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: احداث چنین اماکنی از مسافرت ها، هزینه ها و خطرات اردوهای راهیان نور می کاهد و تابلویی تمام نما از جنگ و مناطق جنگی کشور در دوران دفاع مقدس، ارائه خواهد کرد.
سردار اسلامی دلیل عقب ماندن البرز از سایر استان ها در احداث باغ موزه دفاع مقدس را نوپا بودن استان، اعلام کرد.
وی از زحمات آقایان کولیوند، اکبریان و بهمنی نمایندگان استان در مجلس قدردانی کرد و خواستار ادامه حمایت آنان در روند ساخت باغ موزه شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با عنوان اینکه پروژه تا 5 سال آینده افتتاح می شود، از امضای تفاهمنامه با برخی ادارات کل استان از جمله ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، ارشاد، صدا و سیما و کتابخانه های عمومی خبر داد.
وی اضافه کرد: با تفاهم انجام شده، دو واحد درسی دفاع مقدس در تمام دانشگاه های دولتی، آزاد و علمی- کاربردی توسط 127 تن از اساتید همکار، تدریس می شود.
سردار اسلامی، هدف از اضافه شدن سازمان هایی مانند سازمان امور زنان، روحانیت و هنرمندان به بنیاد را توجه و دیده شدن هر یک از این اقشار دانست.
سردار اسلامی در ادامه به برخی از برنامه های کلان هفته دفاع مقدس در استان البرز اشاره کرد و گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح، رزمایش رزمی-فرهنگی در پادگان حصارک، گلباران مزار شهدا، همایش یادگاران دفاع مقدس، رونمایی کتاب اطلس شهدا، راه اندازی سایت زیارت مجازی مزار شهدا، احداث بیمارستان صحرایی در فردیس توسط سپاه، تئاتر خیابانی، اعزام 127 راوی دفاع مقدس به مناطق مختلف استان، اعزام 61 روحانی مبلغ، برپایی نمایشگاه عکس ،پخش فیلم مستند ایثار و شهادت توسط صدا و سیمای مرکز استان و بازدید از خانواده شهدا از عمده ترین برنامه های هفته دفاع مقدس در استان البرز است.
وی از نواخته شدن زنگ ایثار در مدارس سراسر استان در روز بازگشایی مدارس توسط راویان دفاع مقدس، خبر داد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در پایان از رسانه های استان گلایه کرد و گفت: رسانه ها وظایف و رسالت خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را انجام نداده درحالیکه می توانند با کارهای بزرگتر، زبان گویای ایثارگری های دفاع مقدس باشند.
وی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی با رسانه های استان البرز گفت: از 34 رسانه استان، تنها نمایندگان 15 رسانه، شرکت کردند.
وی از برنامه ریزی جهت برگزاری نشست های هم اندیشی با اصحاب رسانه در هر 6 ماه یک بار خبر داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =