تسنیم نوشت : نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه دولت با بازپس‌گیری حقوق‌های نجومی، حقوق کامل ایثارگران کرمانشاهی را بپردازد، گفت: واگذاری مدیریت‌های استانی به افراد باید براساس اصل شایسته‌سالاری باشد.

به گزارش خبرآنلاین ،سیدقاسم جاسمی اظهار داشت: دولت مسئول است که فکری به حال اوضاع جوانان فارغ‌التحصیل بیکار کرمانشاهی کند و زمینه‌های استخدام این افراد را براساس اصل شایسته‌سالاری فراهم کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم با اشاره به اظهارات نوبخت سخنگوی دولت در مورد بازپس‌گیری دو میلیارد تومان از حقوق‌های نجومی گفت: دو میلیارد تومان از حقوق‌های نجومی بازپس گرفته شده اما وضعیت حقوق ایثارگران همچنان نامشخص است.

جاسمی با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های مهم نمایندگان استان کرمانشاه و شهروندان اجرای کامل امور مربوط به ایثارگران کرمانشاهی و پرداخت حق و حقوق کسانی است که در طول دفاع مقدس ساکن مناطق جنگی استان بودند عنوان کرد: دلیل کاهش حقوق رزمندگان معسر از 600 هزار تومان به 400 هزار تومان از سوی دولت چیست و متاسفانه دولت حقوق این افراد را با افرادی که حقوقهای نجومی میگیرند، اشتباه گرفته است.

وی با بیان اینکه بنا به توصیه مقام معظم رهبری نباید به سادگی از کنار مسئله حقوق‌های نجومی عبور کرد بیان کرد: حقوق‌های نجومی ضربه جبران ناپذیری را به اعتقادات مردم وارد کرد زیرا جوانان تحصیل کرده میزان دریافتی‌های خود را با دریافتی‌های این مدیران با حقوق‌های نجومی مقایسه می‌کنند و این سوال برای آنها پیش می‌آید که این مدیران چه کار عظیمی را انجام داده‌اند که مستحق این چنین حقوق‌هایی هم باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و وزرا باید با بازپس‌گیری این حقوق‌های نجومی به فکر بهبود وضعیت رزمندگان معسر و خانواده‌های جنگ دیده آنها باشند گفت: امام راحل(ره) بارها فرمودند که نگذارید پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در پیچ و خم حوادث روزگار گرفتار شوند که در این صورت به آتش دوزخ الهی گرفتارمی‌شوید.

وی کرمانشاه را در طول هشت سال دفاع مقدس دژ تسخیرناپذیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مردمان شجاع این استان با قومیت‌های مختلف در راه پیروزی این انقلاب با جهاد و جانفشانی‌های بسیار نگذاشتند اتفاق ناگواری برای نظام رخ دهد.

جاسمی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه در طول این مدت امیدوار بودند که مسئولان کشور، قدردان مجاهدتهای آنها باشند افزود: مسئولان دولتی باید به سرعت عقب‌ماندگی‌های ناشی از جنگ ویرانگر را با مهیا ساختن زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری‌های کلان و تخصیص بودجه با اعتبارات کافی جبران می‌کردند و این استان را از فقر و بیکاری نجات می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون این مهم محقق نشده و به استان کرمانشاه توجه کافی صورت نگرفته است عنوان کرد: در استان کرمانشاه، شاخص‌های فقر، بیکاری و ناهنجاری‌های مختلف به اوج خود رسیده است که این موضوع در شان مردم استان نیست.

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه همانطور که مردم کرمانشاه به رئیس‌جمهور اعتماد کردند و بیشترین میزان رأی خود را به او اختصاص دادند، بیان کرد: انتظار داریم رئیس‌جمهور نیز نسبت به وعده‌های خود اقدام جدی کند و با تأمین اعتبار و اجرای کامل سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اقدامات فوری را به عمل آورد.

وی پیگیری جدی منطقه‌ای و بین‌المللی دولت را برای مهار و کنترل جدی ریزگردها ضروری دانست و گفت: در این راستا دولت باید نسبت به پیگیری مسائل بهداشتی، زیست‌محیطی، کنترل ریزگردها و اختصاص اعتبارات لازم، به بخش آموزش و کمک به تجهیز آن برای حفاظت از سلامت شهروندان در مواجهه با طوفان گرد و غبار اقدامات لازم را به عمل آورد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =