پاییز ۱۷:۵۱ پنجشنبه از راه می‌رسد /رویدادهای نجومی فصل برگ‌ریزان

به گزارش مهر،مدیر انجمن نجوم آماتور ایران با بیان اینکه از روز پنجشنبه، پاییز از راه می رسد، گفت: در این موقع از سال مرکز خورشید به نقطه اعتدال پاییزی منطبق می شود و خورشید بر استوا به طور عمود می تابد.

مسعود عتیقی در خصوص رویداد های نجومی پاییز امسال اظهار داشت: در روز پنچشنبه، اول مهرماه، ساعت ۱۷:۵۱ دقیقه، پاییز در نیمکره شمالی آغاز و همزمان بهار در نیکره جنوبی از راه می رسد.

وی افزود: در این موقع از سال مرکز خورشید به نقطه اعتدال پاییزی منطبق می شود و خورشید بر استوا به طور عمود می تابد؛ در این زمان طول شب و روز در کره زمین با هم برابرند.

عتیقی با بیان اینکه یکی از وقایع جذاب سال ۹۵ در ساعت ۲۱ و ۳۴ دقیقه به وقت کشور در در روز پنج شنبه ۲۲ مهر، رخ می دهد، اظهار داشت: در این واقعه سیارک « آدورا ۲۶۸»، ستاره پرنور دل شیر قلب الاسد را با چشم غیر مسلح در آسمان اکثر نقاط حتی شهرهای بزرگ قابل مشاهده و در پشت خود مخفی می کند؛ در این زمان یک اختفا جذاب از یک ستاره پرنور در پشت یک سیارک را می توان مشاهده کرد.

به گفته وی، می توان از رویداد نجومی اختفا ستاره قلب الاسد در پشت سیارک « آدورا ۲۶۸» به راحتی عکسبرداری کرد.

مدیر انجمن نجوم آماتور ایران با بیان اینکه در روز دوشنبه ۲۴ آبان پدیده ابرماه را خواهیم داشت، گفت: در این تاریخ در ساعت ۱۷ و ۲۲ دقیقه ماه به وضعیت بدر می رسد و حدود ۲و نیم ساعت بعد به کمترین فاصله با زمین رسیده و تنها ۳۵۶ هزار و ۵۳۶ کیلومتر با ما زمین فاصله خواهد داشت.

وی افزود: زمانی که ماه این مقدار به زمین نزدیک شود، انتطار می رود دامنه جزر و مد اقیانوس ها در این زمان بالا رود.

به گفته عتیقی، این وقایع نجومی مختص به پاییز سال ۹۵ هستند.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =