ایسنا نوشت:یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ورود خودروهای به‌روز خارجی در رده قیمتی زیر 30 میلیون تومان به بازار خودرویی کشور در آینده‌ای نه چندان دور خبر داد.

حمیدرضا فولادگر گفت: براساس مذاکرات بین خودروسازان داخلی و برخی خودروسازان خارجی در آینده نه چندان دور در رده قیمتی زیر 30 میلیون تومان شاهد خودروهای به‌روز در بازار داخلی خواهیم بود اما زمان، برند و خودروساز تولیدکننده داخلی آن هنوز مشخص نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با فناوری پراید و پژو را از رده خارج دانست و گفت: کیفیت و فناوری پراید و پژو مربوط به 30 سال قبل است و قابل دفاع نیست و قطعا باید خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد.

وی با یادآوری قرارداد ال 90 و افزایش 40 میلیون تومانی این خودرو با وجود تکلیف خودروساز به عرضه کمتر از 10 میلیون تومان آن، قیمت‌گذاری خودروهای جدید خارجی در رده زیر 30 میلیون تومان را تابع نظام عرضه و تقاضا و ضوابط قیمتی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و شورای رقابت دانست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظام قیمت‌گذاری خودرو در کشور را نابسامان و دردسرساز توصیف کرد و افزود: خودروسازان همواره دلیل درخواست افزایش قیمت خودرو را نوسان در قیمت مواد اولیه و هزینه‌های سرباری تولید اعلام کرده‌اند و این مسئله به معضل بزرگی برای قیمت‌گذاری خودرو مبدل شده است.

فولادگر چاره پایان دادن به بگومگوهای قیمتی بین خودروسازان و متولیان خودرو را در اصلاح ساختار و خطوط تولید شرکت‌های خودروساز دانست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد: خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودروهای به‌روز در رده‌های قیمتی زیر 30 میلیون تومان، بین 50 تا 100 میلیون تومان و 100 میلیون تومان و به بالا هستند، همانطور که کشورهای توسعه یافته برای همه طبقات درآمدی خودروهای به‌روز و با کیفیت تولید می‌کنند.

 

22439

کد خبر 581643

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • این جانب A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    180 2
    جسارت است , اما چشمم آب نمی خورد که در آینده ای نه چندان دور خودروی خارجی به روز با بهای کم تر از 30 میلیون تومان در ایران عرضه شود. مگر مافیای خودرو سازی داخلی می گذارد؟ مگر این بزرگواران دست از سر پراید و پژه 405 بر می دارند. ما مردم در این میان دیده نمی شویم...
  • مهدی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    127 3
    "در آینده نه چندان دور در رده قیمتی زیر 30 میلیون تومان شاهد خودروهای به‌روز در بازار داخلی خواهیم بود اما زمان، برند و خودروساز تولیدکننده داخلی آن هنوز مشخص نیست..." ...یکی بیاد منو ببره دیونه خونه
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    101 1
    مگه سایپا و ایران خودرو میذارن؟؟
  • م ر IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    69 1
    بزک نمیر بهـار می یاد.......
  • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    54 1
    ای بابا شما هم دلتون خوشه وقتی مافیای تولیدکنندگان قطعات خودرو تا حد عزل و نصب وزیر قدرت دارن ... دیگه شما آخرشو بخونید ... چاره کار فروش ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی و نه خصولتی و آزادسازی قیمت خودرو و اجازه واردات خودرو خارجی می باشد تا خودروسازی ایران هم به معنای واقعی رشد کنه ...
  • امیر احمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    59 3
    لطفا مردم رو احمق فرض نکنید. وقتی یه خودرو با قیمت جهانی 15 هزار دلار تو کشور بالای صد میلیونه لابد برای خرید یه خودرو زیر 30 میلیون باید دنبال قیمت جهانی 3 هزار دلاری باشند تو دنیا با 3هزار دلار بهت دوچرخه میدن نه خودرو
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    64 1
    کیا ریو 2016 قیمتش 14 هزار دلاره فقط که تو ایران شده 105 میلیون تومان. یعنی ماشین 30 میلیونی باید قیمت جهانیش 4 هزار دلار باشه که اصلا همچین ماشینی وجود خارجی نداره
  • امیر IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    29 1
    آفرین ال 90 هم قرار بود خودرو خانواده کم درآمد با قیمت حدود 5 میلیون در آینده ای نه چندان دور به دست مصرف کننده برسه. که البته رسید ولی بعد از 10 15 سال با قیمت 10 برابری.
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    25 3
    از این چینی آشغالا منظورشونه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    20 1
    در نظرسنجی برنامه پایش ۲۰ درصد موافق تولید پراید و ۴۰۵ بودند اگر این درصد را به جمعیت کشور تعمیم بدیم و متوسط خانوار را ۵ نفر بگیریم یعنی همین الان این دو خودرو ۲ تا ۳ میلیون مشتری بالقوه دارن و فقط دنبال وامی تسهیلاتی چیزی هستن که بالفعل بشوند با فرض سود ۵ میلیونی هر خودرو یعنی ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ میلیارد سود بالقوه در همین جامعه منتظر خودروسازان است بنظر شما از این مبالغ میشه بسادگی گذشت؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    25 2
    تا وقتي ايران خودرو و سايپا خودروهاي بي كيفيت و از رده خارج رو به عنوان توليد و افتخار ملي مي فروشندقطعا از خودرو وارداتي زير ٣٠ ميليون خبري نخواهد بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    51 1
    همچین دروغ میگَن ؛ از راست قشنگتر ......
    • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
      16 1
      دقیقا ما هم چغندر
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    12 1
    من این برداشت رو داشتم از حرفاش اجازه بدید ببینیم باند و زد و بند چه کسی قویتره که بتونه یه خودرو چینی رو به اسم سی میلیونی بیاره و هفتاد میلیون به مردم قالب کنه
  • بی نام RO ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    9 1
    منظورشون i10 است؟ماشین خوبی است.
    • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
      8 0
      حتما کولر و ایربگش رو میخوان نگذارن بدن دست مردم
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    4 0
    ای ول دمتون گرم الان این خالی بندی نبود؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    4 0
    جان مادرتون فقط چینی نباشه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    4 0
    اقا اینا می خوان خودرو چینی بیارن،نصف آپشن هاشون بزنن بشه 25 میلیون.مثلا کولر نداره خخخخخ
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    4 0
    نکنه می خوان پیکانو بزک کنن
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    5 0
    وعده سرخرمن منم بلدم
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    6 0
    بزک نمیر بهار میاد....آشغالهای چینی رو دوباره می خوان بیارن
  • حسین IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    11 0
    همه میگن ایران خودرو و سایپا اگر بذاره تقصیر خودتونه منم میگم تا وقتی مردم از اینا ماشین بخرن همیشه همین وضعه. اصلا اگر منم بودم مردمی داشتم که تن به خفت و خاری میدادن. قطعا به همین شکل کار میکردم .

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین