مهر نوشت: در مراسم رژه نیروهای مسلح از سامانه‌های نظامی و راداری برای نخستین بار در اصفهان رونمایی شد و سامانه موشکی دوران دفاع مقدس نیز به نمایش درآمد.

پیش از ظهر چهارشنبه، رژه نیروهای مسلح استان اصفهان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی، یگان‌های مختلف سپاه صاحب الزمان (عج)، ارتش جمهوری اسلامی ایران، بسیج، نیروی انتظامی و پلیس راهور برگزار شد.

در این مراسم برای نخستین بار از سامانه‌های نظامی شامل سامانه راداری «مطلع الفجر» و سامانه پدافند موشکی «صاعقه» رونمایی شد و سامانه پدافند موشکی «صیاد» که در زمان جنگ تحمیلی (سال ۶۵) موفق به انهام هواپیمای میگ دشمن بعثی شده بود نیز به نمایش درآمد.

همچنین «ذوالفقار» از دیگر سامانه‌های پدافند موشکی به نمایش گذاشته شده در این رژه بود که در سال ۹۳ پهباد رژیم صهیونیستی را کشف و ساقط کرد.

در این مراسم بخشی از امکانات،توانمندی، قدرت دفاعی و بازدارندگی نیروهای هوایی سپاه که برای نخستین بار در رژه امسال شرکت دارند به معرض نمایش گذاشته شد.

گفتنی است سامانه راداری «مطلع الفجر» توانایی کشف و رهگیری مهاجمان تا ۵۰۰ کیلومتر را دارد و سامانه پدافند موشکی «صاعقه» نیز دارای قابلیت رهگیری اهداف بُرد متوسط را دارا است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =