چهارمین سالن تئاتر شهر تبریز به نام استاد قبه زرین مزین شد

همزمان با آغاز بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، سالن چند منظوره استاد قبه زرین در مجموعه تئاتر شهر تبریز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی تئاتر شهر تبریز، همزمان با آغاز بکار بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، به دنبال تحویل امور به مجموعه مدیریتی جدید و در راستای نوسازی بافت قدیمی ساختمان مجموعه تئاتر شهر تبریز پلاتو استاد قبه زرین در کنار کارگاه دکور این مجموعه افتتاح شد.
این سالن که قبلا بخشی از انبار و کارگاه دکور تئاتر شهر تبریز بود، بعد از نوسازی به دو بخش مجزای انباری و سالن چند منظوره تبدیل شده و با دارا بودن قابلیت امکان برپایی گالری و نمایشگاه، از این پس به عنوان مکانی برای برگزاری نمایشگاههای عکس و هنرهای تجسمی، کارگاه تئاتر، جلسات نمایشنامه خوانی، دورخوانی و سالن تمرین مورد استفاده اهالی هنر قرار می گیرد.
استاد مهدی لزیری، در آئین افتتاح پلاتو قبه زرین، ضمن تقدیر از زحمات مجموعه مدیریتی جدید تئاتر شهر تبریز، گفت: بهسازی این سالن به عنوان مجموعه چند منظوره نمایشگاهی و نمایشی با افزایش تعداد سالنهای مجموعه و ارتقا امکانات سخت افزاری فرصت بیشتری برای ارائه آثار هنری بهتر در اختیار هنرمندان تئاتر تبریز قرار خواهد داد.
وی اظهار داشت: استاد محمود قبه زرین از اساتید بنام و پیشکسوتان بزرگ تئاتر کشور بودند که برای پیشرفت این هنر در کشور بسیار تلاش کردند و نامگذاری یکی از سالنهای تبریز به نام ایشان اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.
لزیری افزود: استاد قبه زرین و دیگر بزرگان عرصه تئاتر این خطه سالها با تلاش، عشق و محبت خویش کوشیدند تا با تربیت هنرمندانی نیک سیرت و فرهیخته این هنر را به سرانجامی نیکو برسانند و امروز ما وظیفه داریم در این عرصه راه پر مهر و عشق ایشان را ادامه دهیم.
در ادامه استاد منصور حمیدی نیز، اظهار داشت: استاد قبه زرین همواره در طول تاریخ تئاتر این شهر درخشیده و حقی بزرگ بر گردن هنرمندان آذربایجان و کشور دارد، که گرامی داشت یاد ایشان و دیگر بزرگان فرهنگ و هنر آذربایجان به هر بهانه و دلیلی وظیفه ذاتی ما محسوب می شود.
گفتنی است بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی طی روزهای اول تا پنجم مهرماه جاری در تئاتر شهر تبریز برگزار می شود.
مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، ساعت 17:30 روز دوشنبه 5 مهر ماه با اعلام نتایج آرا هیئت دوارن و آثار برگزیده این جشنواره در تالار تربیت مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =