محسن رضایی طی یادداشتی به بیان ناگفته‌هایی در خصوص چرایی و نحوه انتصاب حضرت آیت‌الله خامنه ای به فرماندهی جنگ، پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی، وی در این یادداشت عنوان کرد: که اگر بسیاری از نکات جنگ به صورت صادقانه گفته شود، برخی از نااهلان فرصتی برای تحریف حقایق جنگ پیدا نمی کنند.

متن یادداشت فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس به این شرح است:

اگر فرماندهی حضرت آیت الله خامنه ای ادامه می یافت، پشتیبانی بیشتری از جبهه های جنگ می شد. پس از عملیات رمضان برای نخستین بار میان سپاه و ارتش چالشی پدید آمد. بشدت نگران این چالش بودم و فکر می کردم اگر ادامه پیدا کند و گسترده شود، ممکن است در عملیات بعدی، وقفه جدی پدید آورد و یا ما را در عملیات آینده با شکست روبه رو کند.

خدمت امام رفتم و عرض کردم که اگر جنابعالی، حضرت آیت الله خامنه ای را به فرماندهی جنگ منصوب کنید، از این چالشی که آغاز شده، جلوگیری می شود، چرا که برادران ارتش ایشان را قبول دارند. من و فرماندهان سپاه هم ایشان را قبول داریم و اگر این تصمیم را بگیرید، همه ما به ایشان کمک می کنیم که در فرماندهی جنگ موفق شوند.

امام فرمودند: چنین چیزی در ذهن من هم بود، ولی شما مسأله را به کسی نگویید. از خدمت امام مرخص و مطمئن شدم که حکم فرماندهی حضرت آیت الله خامنه ای بزودی صادر خواهد شد.

یک هفته بعد، حضرت امام(ره) حکمی را صادر کردند و به مدت یک سال و چند ماه از جمله والفجر مقدماتی و والفجر 1 ایشان فرماندهی جنگ را به عهده گرفتند.

ایشان در آغاز جنگ با شهید چمران ستاد جنگ های نامنظم را در اهواز تشکیل داده بودند و در خطوط مقدم تردد می کرد و با جنگ آشنایی کامل داشتند. پس از آنکه حضرت امام(ره)، آیت الله خامنه ای را به فرماندهی جنگ منصوب کرد، ایشان در تهران ستادی تشکیل دادند که برادر رشید از طرف سپاه در جلسات ستاد شرکت می کرد.

اگر فرماندهی حضرت آیت الله خامنه ای ادامه می یافت، پشتیبانی بیشتری از جبهه های جنگ می شدالبته بعدها با این استدلال که اگر حضرت آیت الله خامنه ای که رئیس جمهور هستند، به خط مقدم بروند و اتفاقی برای ایشان بیفتند، در تضعیف روحیه مردم مؤثر است؛ بنابراین، از عملیات خیبر به بعد، آقای هاشمی مسئول هماهنگی ارتش و سپاه شد.

البته همیشه برایم این ابهام بود که چرا این تغییر به وجود آمد، ولی فرصت نکردم از حضرت امام بپرسم، آیا غیر از این استدلال دلیل دیگری داشته است؟ ولی مطمئن بودم که اگر فرماندهی حضرت آیت الله خامنه ای ادامه می یافت، پشتیبانی بیشتری از جبهه های جنگ می شد.

در مدتی که ایشان فرماندهی جنگ را به عهده گرفتند، از توانایی بسیار بیشتری نسبت به دیگران برخوردار بودند و انسجام بیشتری میان سپاه و ارتش به وجود آوردند.

این خاطره می تواند هشداری باشد به بسیاری از تحریفات و مصادره های غیرمنصفانه که این روزها درباره جنگ گفته می شود؛ افرادی که این روزها، غیرمسئولانه در رابطه با دفاع مقدس اظهار نظر می کنند، باید بدانند اگر بسیاری از نکات صادق جنگ گفته شود، این نااهلان فرصت تحریف پیدا نمی کنند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =