واکنش آنکارا به سقوط جایگاه اقتصادی ترکیه

برخی از مقامات ترکیه به کاهش رتبه اعتباری کشور از Baa3 به Ba1 از سوی موسسه بین المللی اعتبار سنجی مودیز واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه در حساب توییتردر مورد کاهش رتبه اعتباری ترکیه از سطح Baa3 به سطح Ba1 از سوی موسسه بین المللی اعتبارسنجی مودیز نوشت: کاهش درجه اعتباری ترکیه از سوی موسسه مودیز با شاخص های اقتصادی کلان تركيه همخوانی ندارد.

"در شرایطی که روند رشد اقتصادی جهان کند شده، اقتصاد ترکیه در نیمه نخست امسال 3.9 درصد رشد داشته است. در همین بازه زمانی اقتصاد ترکیه کسری تراز پرداخت خود را کاهش و برعکس بسیاری از کشورها که با کسری بودجه دست به گریبان هستند، مازاد بودجه داشته است. برخلاف ادعاهای مودیز در تامین منابع خارجی برای بخش خصوصی و دولتی کشور نیز مشکلی وجود ندارد. ما ثبات سیاسی را حفظ و بدون عقب نشینی از اجرای سیاست های مثبت برای اقتصاد به انجام اصلاحات اقتصادی ادامه خواهیم داد".

در همین حال محمد شیمشک، معاون نخست وزیر ترکیه در اولین واکنش به کاهش رتبه اعتباری کشور از Baa3 به Ba1 که از سوی موسسه بین المللی اعتبار سنجی مودیز ، در حساب توییتر نوشت: "بهترین پاسخی که می توانیم به موسسات اعتبار سنجی بدهیم، افزایش سرعت اصلاحات ساختاری و ایجاد نظم و ثبات مالی است. ما نخواهیم ایستاد و به اصلاحات ادامه می دهیم".
پایه های اقتصاد ترکیه قوی و در مقابل شوک های آنی مقاوم است.

اقتصاد ترکیه علیرغم بحران ها و مشکلات داخلی و خارجی فراوان، در دوره پس از بحران اقتصادی بین المللی در سال های گذشته 5.2 درصد رشد داشته است.

بینالی یلدریم نیز در واکنش به اقدام موسسه مودیز تصریح کرد:  اقتصاد ترکیه با گزارش های چند موسسه نظرسنجی آسیب نمی بیند. 

وی افزود: ما یک اقتصاد تولید محور، توسعه گرا و با ثبات داریم که افزایش سطح رفاه و پیشرفت 79 میلیون شهروندان مان را مدنظر قرار داده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    0 0
    درود به شرفتون.لیاقت همه چیز رو دارین