ایسنا نوشت: بینندگانی که شبکه سه را از طریق ماهواره دریافت می‌کنند، این روزها نمی‌توانند شاهد تماشای مسابقات تیم ملی فوتسال کشورمان از این شبکه باشند.

قطع پخش مسابقات مهم جهانی فوتبال در پخش ماهواره‌ای شبکه سه، همزمان با یورو 2016 اتفاق افتاد؛ زمانی که بیننده تلویزیون به جای صحنه‌های این مسابقات، مجبور به تماشای مسابقات موتورسواری شد که بی‌ هیچ مناسبتی روی آنتن می‌رفت.

حالا تکرار این اتفاق در پخش مسابقات جهانی فوتسال که این بار یک طرف قضیه تیم ملی کشورمان هم قرار دارد، بار دیگر این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که چرا برخی مسابقات مهم ورزشی از پخش ماهواره‌ای شبکه سه قابل دسترس نیستند.

شاید قضیه به یک اتفاق معمول مربوط باشد؛ و آن اینکه پخش چنین مسابقاتی در اغلب دنیا از طریق شبکه‌های پولی انجام می‌شود و بیننده تلویزیون می‌تواند در ازای پرداخت مبلغی ماهیانه، به تماشای این مسابقات بنشیند. تلویزیون ایران این مسابقات را طریق آنتن‌های دیجیتال و همین‌طور پخش سراسری که تنها به داخل کشور مربوط می‌شود، به صورت رایگان در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد اما پخش ماهواره‌ای این مسابقات، این امکان را به بینندگان سراسر دنیا می‌دهد که بدون پرداخت پول به تماشای این مسابقات جهانی بنشینند و در نتیجه شرکتی که حق پخش‌ را در اختیار دارد با ضرر مالی مواجه می‌شود.

البته تجربه پیشتر که همزمان با بازی‌های یورو 2016 رخ داد و گفته می‌شد به شکایت شبکه تلویزیونی قطری مربوط است، احتمال دیگری را هم مطرح می‌کند. در آن زمان قطع پخش ماهواره‌ای، به پخش غیرقانونی نسبت داده شد. اتفاقی که باعث شد صداوسیما پخش ماهواره‌ای این بازی‌ها را متوقف کند و تاکنون البته توضیح رسمی از سوی مدیران رسانه ملی درباره این اتفاق داده نشده است.

با این اوصاف بیننده تلویزیون اگر در پی تماشای مسابقات مهم ورزشی از طریق تلویزیون خودمان است، می‌تواند با نصب یک گیرنده‌ی دیجیتال و یا دریافت شبکه سه از طریق آنتن‌های معمولی که روی پشت بام منزل نصب می‌شود، این بازی‌ها را نظاره‌گر باشد.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 0
    اقا تورو خدا یکی از صداوسیما سوال کنه این چ وضعشه هیچکسم جواب گو نیست نه شبکه ورزش و نه شبکه سه هیچکدوم نشون نمیدن مسابقات خراجی رو حتی با گیرنده دیجیتال. خراسان رضوی شهرستان خلیل اباد
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 0
    ما كه گيرنده ديجيتال داريم هم نتونستيم در عسلويه و جم استان بوشهر دريافت كنيم نميدونم مشكل كجاست
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    7 0
    گیرنده دیجیتال هم بعضی شهر ها مثل رودهن نشون نمیده
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 1
    به جز شبکه سه می توانید مسابقات را روی کانال های دیگر ماهواره ای ببینید. ما بازی ایران و چین را روی یک کانال دیگر پیدا کردیم و تماشا کردیم. پول نمی خواد بده صدا و سیما.
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    9 0
    دل خوشی های ما را یکی یکی بگیرید
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    9 0
    آقاجان این وضعیت پخش فوتبال‌های خارجی رو هم بررسی کنید. هنوز قیمت لیگ برتر انگلیس و سایر لیگ‌های معتبر اروپایی پایین نیومده که صدا و سیما حق پخش‌اش رو بخره؟ آقاجان جذاب‌ترین لیگ امسال لیگ انگلیسه که یه بازیش رو هم پخش نمی‌کنید محض رضای خدا. مرسی. اه
  • محمود A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 0
    در شهرهای فیروزکوه استان تهران شهمیرزاد استان سمنان و عسلویه حتی با گیرنده دیجیتال هم فوتبال های خارجی رو نمیشه دید واقعا باید تاسف خورد به حال مسئولان امر که به فکر شهرستانی ها نیستند
  • بی نام IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    2 5
    ماهواره تورک و آذرست پخش می کنه
  • حقی A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    1 2
    آقا صداوسیما هرچه موردعلاقه مردم است برایشان اهمیت ندارد.فوتبال وفوتسالهاوسایرورزشهایی که حداقل یک طرف آن تیم خارجی است را،نه میتوان ازگیرنده های دیجیتال ونه ازگیرنده های زمینی دراکثر قریب به اتفاق شهرستانها وریافت کرد.واین رسانه به مردم دروغ می گوید.
  • پوریا RO ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    1 0
    اساسا مدتیست که در کلیه مناطق مرزی شمال و جنوب شرق و غرب ایران همزمان با پخش مسابقات ملی و باشگاهی اروپا، ما مرزنشینان غیور بجای دیدن مسابقات فوتبال، مجبور به تماشای فیلمهای سینمایی عهد بوق از گیرنده‌های دیجیتال خود هستیم. من از شما دوستان خبر آنلاین تقاضا دارم که تبدیل به صدای چند میلیون نفر از شهروندان کشور شده و این خبر را منعکس نمایید.