استاندار همدان گفت: 5000 کارمند مجردی که قراردادی هستند را پیمانی نخواهیم کرد و اگر پیمانی باشند رسمی نخواهند شد.

به‌گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیک‌بخت، که در ستاد ساماندهی امور جوانان استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افرود: از اقدامات جهاددانشگاهی واحد همدان، در طرح تسهیل ازدواج و آموزش‌های پیش از ازدواج برای زوج‌های جوان قدردانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان بسیار ضروریست و هرچقدر در بخش آموزشی سرمایه‌گذاری کنیم باز هم کم است.

نیکبخت تصریح کرد: آموزش، تکمیل‌کننده همه امور است و آموختن مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج بدون شک در دوام زندگی زوج‌ها و کاهش آمار طلاق موثر خواهد بود.


استاندار همدان در ادامه از اجرای طرح پژوهشی «دلایل مجرد ماندن کارمندان» در همدان توسط جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: بر اساس این پژوهش 5000 کارمند در دستگاه‌های اجرایی همدان مجرد هستند که باید برای آنها برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه معمولا مهمترین علت عدم تمایل جوانان به ازدواج اشتغال و مسائل مالی است، تصریح کرد: در تعجب هستم که کارکنان دستگاه‌های اجرایی با وجود شاغل بودن چرا از امر ازدواج اجتناب می‌کنند؟! بنابراین از این پس کارمندان مجردی که قراردادی هستند را پیمانی نخواهیم کرد و اگر پیمانی باشد رسمی نمی‌شوند.

نیک‌بخت در بخش دیگری به عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج اشاره کرد و گفت: متأسفانه عملکرد برخی بانک‌ها نظیر بانک صادرات، سپه، صندوق کارآفرینی امید، تعاون و بانک‌های خصوصی در این راستا بسیار ضعیف بوده است.

وی با بیان اینکه عملکرد برخی صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ نیز بسیار ضعیف بوده است، اعلام کرد: بانک‌ها ابتدا با نام مقدس قرض‌الحسنه تشکیل شده‌اند که یکی از مهمترین رویکرد آنان باید تسهیل امور جوانان باشد.

وی تأکید کرد: باید نامه‌ای به بانک‌ها نوشته و به آنها تذکر داده شود تا اگر توانستند خود را به شرایط ما وفق دهند در غیر این صورت از طریق مراجع بالادستی و بانک مرکزی اقدام خواهیم کرد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =