معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: در زمان حاضر حدود 380 طرح بزرگ آب و فاضلاب در کشور فعال یا در حال ساخت است و 600 طرح نیز آماده سرمایه‌گذاری است.

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از وزارت نیرو "علیرضا دائمی" معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو پیش در نشست یک‌روزه بین‌المللی آب در ایران که در هتل استقلال تهران، از سوی GWI با مشارکت تعداد کثیری از شرکت‌های داخلی و خارجی و مدیران ارشد وزارت نیرو و سایر سازمان‌های مرتبط برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: با توجه به پهناوری کشور ایران و شرایط آب و هوایی متفاوت آن، برای تأمین آب و جمع‌آوری فاضلاب حجم زیادی از طرح‌ها با کمک شرکت‌های دولتی و خصوصی در دست انجام است.

دائمی با اشاره به اینکه 99.9 درصد جمعیت شهری، تحت پوشش شبکه‌های بهداشتی قرار دارند، افزود: کلان‌شهر تهران بیش از 11 میلیون نفر جمعیت دارد و تصفیه‌خانه‌های 8 و 7 در جنوب تهران در حال انجام بوده و این طرح در واحدهای جدید نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه صدها دستگاه آب شیرین‌کن در سواحل جنوبی کشور در حال تولید آب برای صنایع و شرب هستند، افزود: در صورتی که سرمایه‌گذاری صورت گیرد، مابه التفاوت به ازای قیمت تمام شده به میزان صرفه جویی انجام شده در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو میزان سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب را در دولت یازدهم یکهزار و 700 میلیون یورو اعلام کرد و خاطرنشان کرد: هم اینک 2 میلیارد یورو طرح برای واگذاری به بخش خصوصی نیز آماده است.

وی با بیان اینکه 71 پروژه به روش BOO آماده واگذاری است، افزود: 31 پروژه نیز به روش BOT آماده سرمایه گذاری است.

دائمی با اشاره به این مطلب که سرمایه گذاری‌های خارجی بایستی توام با انتقال دانش و فناوری باشد، افزود: وزارت نیرو نیز تلاش می‌کند تا موانع بانکی و گمرکی را برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذار خارجی رفع کند.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =