اعتقادات عجیب ترامپ درباره تغییراقلیم؛ توهمی است که چینی‌ها ساخته‌اند

ترامپ معتقد است گرمایش جهانی، مفهومی است که توسط چینی ها و برای خودشان ساخته شده است تا آمریکا در تولیدات رقیب آنها نباشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته دو نامزد انتخاباتی آمریکا، برای اولین بار مناظره  کردند و یکی از موضوع هایی که این دو نفر به بحث درباره آن پرداختند هم، « گرمایش جهانی » بود.

یکی از مباحث اصلی انتخابات آمریکا تغییر اقلیم است؛ این کشور یکی از اصلی ترین عوامل گرم شدن کره زمین است و حتی به همین دلیل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما اقدامات زیادی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای در آمریکا انجام شد. در مناظره روز گذشته هم هیلاری کلینتون از اعتقاد نداشتن ترامپ به تغییر اقلیم گفت؛

کلینتون: دونالد فکر می کند که تغییر اقلیم یک توهم است که چینی ها آن را درست کرده اند، من فکر می کنم که تغییر اقلیم یک حادثه واقعی است.

ترامپ: من هیچوقت، من هیچوقت این را نگفتم.

کلینتون: من فکر می کنم که علم واقعی است.

ترامپ: من این را نگفتم.

کلینتون: و همچنین فکر می کنم که باید با این مشکل مقابله کنیم، چه در داخل و چه در خارج از کشور. از جمله؛ ما می توانیم پنل های خورشیدی خود را نیم میلیارد عدد دیگر گسترش دهیم. ما می توانیم به اندازه کافی انرژی پاک داشته باشیم تا برق لازم به هر خانه ای برسد. همچنین ما می توانیم یک شبکه جدید مدرن برق بسازیم. این ها پر از شغل های جدید هستند؛ این ها پر از فعالیت های اقتصادی جدید است.

مجری برنامه: آقای ترامپ؟

ترامپ: او از پنل های خورشیدی صحبت می کند؛ آمریکا روی شرکت های انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کرد و یک فاجعه اتفاق افتاد و پول بسیار زیادی را از دست دادیم. ببینید من به هر نوع انرژی باور دارم، ولی ما داریم کاری می کنیم که افراد زیادی شغل خود را از دست بدهند.

کشور ما داشته‌های زیادی را با انرژی‌های جدید از دست می دهد؛ تو (خطاب به کلینتون) نمی توانی با 20 تریلیون دلار هم کاری را که می خواهی را انجام بدهی.

منظور کلینتون چه بود؟

اما آیا واقعا دونالد ترامپ گفته بود که گرمایش جهانی توهمی است که چینی ها ساخته اند؟

سال 2012 دوالد ترامپ در اکانت توئیتر خود از گرمایش جهانی نوشته بود و به نظر می رسد منظور هیلاری کلینتون هم همان توئیت ترامپ باشد. متن توئیت او که هنوز هم حذف نشده، این بود:

"مفهوم گرمایش جهانی، مفهومی است که توسط چینی ها و برای خودشان ساخته شده است تا آمریکا در تولیدات دیگر رقیب آنها نباشد."

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =