۱ نفر
۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

آیت قیصربیگی فعال سیاسی در یادداشتی در سایت ایرنا با عنوان مروارید ایلام محبوب ترین استاندار دولت یازدهم ؛ به امیدواری ایلامی ها به استاندار خود و قرار گرفتن در صدر استان های کشور در یک نظرسنجی رسمی آن را بازتاب عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید در این نقطه از کشور اعلام کرد.

در این یادداشت آمده است: در خرداد 92 وقتی که آن مرد کلید بدست شعار تدبیر و امید و اعتدال سر داد کمتر کسی فکر می کرد به فاصله کمتر از سه سال از بذر تدبیر دولت خویش در سرزمین طلوع آفتاب شکوفه های امید دشت کند.
قیصربیگی با اشاره به خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در استان ایلام نظر سنجی خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران که ایلامی ها را در صدر امیدوارترین مردمان ایران قرار داده را نشان از اعتماد مردم به برنامه ها و شعارهای دولت مردان در این منطقه از کشور دانست.
در حالیکه منتقدان دولت هجمه های گسترده خود را علیه دولتمردان شدت بخشیده اند نظر سنجی ها از بالا رفتن رضایت مندی مردم از دولت تدبیر و امید حکایت داشته و در این میان ایلامی ها در صدر این رضایتمندی قرار دارند.
در نظر سنجی خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) 73 و 4 دهم درصد مردم نسبت به آینده و به برنامه های دولت تدبیر و امید خوش بین هستند که این میزان نسبت به فصل گذشته 11 و 4 دهم درصد رشد نشان می دهد.
این فعال سیاسی مروراید استاندار ایلام را از محبوب ترین استانداران روحانی از نظر مردم دانسته و معتقد است برپایه نظر سنجی یاد شده، شهرهای بوشهر با 93 و 2 دهم درصد و ایلام با 91 و 6 دهم درصد در صدر امیدوارترین شهرها نسبت به دولت تدبیر و امید قرار گرفته اند.
او همچنین با اشاره به نظر سنجی اخیر یکی از سایت های منتقد در استان در ارتباط با برترین استاندار ایلام در طول 37 سال گذشته نیز اشاره کرده وی می گوید: مخاطبان این سایت اصولگرا در تازه ترین نظر سنجی خود در ارتباط با برترین استاندار ایلام از میان 20 استاندار بالاترین رای را به محمدرضا مروارید بیستمین استاندار ایلام دادند تا مشخص شود که ایشان نه تنها در میان اصلاح طلبان و حامیان دولت بلکه حتی در بین اصولگرایان و حتی منتقدان دولت نیز مقبولیت خاصی دارند.
پرواضح است که در این نوع نگاه حضور چهره ای صادق و عملگرا چون مهندس مروارید در راس مدیریت اجرایی استان نقشی بی بدیل داشته و هجمه ها و انتقادات تند و تیز برخی رسانه های منتقد از فرزند شایسته ایلام خود نشان از عملکرد مثبت این آیت الله زاده پاک سرشت دارد.
محبوبیت چیزی نیست که بخواهید با زور آن را بدست آورد و علاقه امروز مردم استان ایلام به مروارید چیزی نیست که بشود با شانتاژ و موج تبلیغاتی آن را انکار کرد و شاید بهترین راه کنار آمدن برخی افراد که با این موضوع سر سازگاری ندارند، احترام به ذائقه و خواست افکار عمومی است که این مهم در توجه به منافع عموم مردم تبلور یافته است.
قیصربیگی نقش خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در استان را در بالابردن محبوبیت استاندار ایلام موثر دانست و معتقد است در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید به همت مهندس مروارید و هم تیمی هایش در استان بیش از 50 هزار میلیارد ریال صرف انجام کارهای عمرانی و خدماتی شده که این میزان اعتبار تقریبا با مجموع اعتبار 15 سال گذشته این استان برابری می کند.
در حالیکه میزان تخصیص اعتبار در سال 91 تنها 13 درصد بود در سال 92 این مقدار به 38 درصد رسید ولی در سال 93 بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به استان ایلام اختصاص یافت که 95 درصد این اعتبار تخصیص یافت که در تاریخ استان یک رکورد محسوب می شود.
اختصاص 27 هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی استان نیز نتیجه رایزنی های گسترده مهندس مروارید با وزرای نیرو و جهاد کشاورزی است.
دیپلماسی اقتصادی مروارید تنها به کشور همسایه عراق منتهی نبود بلکه در رایزنی های خود با وزارتخانه ها نویدبخش افقی روشن در پیش روی استان شد بطوریکه با بهره برداری از طرح سامانه گرمسیری و اجرای 14 ایستگاه پمپاژ سطح زیرکشت اراضی آبی استان به حدود 200 هزار هکتار افزایش خواهد یافت که این مهم انقلابی بزرگ را در تولید محصولات کشاورزی و رونق اشتغالزایی در این بخش ایجاد خواهد کرد.
قیصربیگی یکی دیگر از شاخص های مدیریتی نماینده عالی دولت در استان را دفاع منطقی اش از منافع ملی و استانی دانسته و اعتثاد دارد: سال های سال است که نتوانسته ایم از میادین نفتی مشترک چون آذر و چنگوله با کشور همسایه عراق سهم واقعی خود را برداشت کنیم اما دولت تدبیر و امید به همت استاندار خود در ایلام نسبت به این مهم بی تفاوت نبوده و قرار است تا آبان ماه امسال برداشت 35 هزار بشکه نفت از میدان آذر آغاز شود و در صورت بهره برداری نهایی از این میادین روزانه 130 هزار بشکه نفت از این مناطق برداشت خواهد شد.
مجموعه ای از ویژگی های شخصیتی مهندس مروارید از جنبه حقیقی و حقوقی باعث شده تا او را از محبوب ترین استانداران دولت روحانی قلمداد کرد.
از ویژگی های شاخص و ممتاز مهندس مروارید می توان به مردم داری وی اشاره کرد که او امروز یکی از در دسترس ترین دولتمردان دولت یازدهم بحساب می آید و مردم به آسانی به این مقام مسئول دسترسی دارند و حرف های خود را براحتی با وی در میان می گذارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =