ایرنا نوشت: تنها دو روز پس از تصویب قانون عدالت علیه حامیان تروریسم موسوم به جاستا در سنای امریکا بیوه یکی از قربانیان حملات 11 سپتامبر در مقر وزارت دفاع امریکا اقدام به طرح شکایت و مطالبه خسارت از عربستان کرد.

خبرگزاری بلومبرگ امریکا روز شنبه گزارش داد : استفانی راس دی سیمونی در شکایت خود عنوان کرده عربستان به ارایه کمک و حمایت مالی از القاعده و اسامه بن لادن پرداخته است.

وی که در زمان حوادث 11 سپتامبر باردار بوده اعلام کرده شکایت را به نیابت از دخترش ارایه می دهد. همسر این زن پاتریک دان افسر نیروی دریایی امریکا بود که در حوادث 11 سپتامبر کشته شد.

گزارش تحقیقات امریکا درباره حوادث 11 سپتامبر درسال 2004 اعلام کرده بود که هیچ مدرک و دلیلی مبنی بر حمایت دولت یا مسئولان عربستانی از القاعده در دست نیست ولی اخیرا با خارج شدن این سند از حالت محرمانه مشخص شد در بخشی از این گزارش عنوان شده ممکن است عاملان حملات 11سپتامبر از برخی مسئولان عربستانی کمک های مالی دریافت کرده باشند.

از سوی دیگر با وجود آنکه از 19 عامل این انفجارها، 15 نفر تبعه عربستان بودند، ریاض تا پیش از این هرگونه مسئولیتی را در حوادث 11 سپتامبر رد می کرد.

یک مقام مسئول دروزارت خارجه عربستان تصویب قانون جاستا در کنگره امریکا را خطایی بزرگ عنوان کرده و با اشاره به پیامدهای وخیم و نامطلوب آن، خواهان تصحیح این خطا از سوی کنگره شد واعلام کرد: این قانون موجب نگرانی عمیق عربستان شده است.

خانم دی سیمونی در شکایت خود عربستان را متهم به قتل غیرعمد همسر و وارد کردن آسیب های روانی به خانواده اش کرد و ازعربستان مطالبه خسارت کرده است.
 سنای امریکا دو روز پیش با اکثریت قاطع، رای به تصویب این سنا و ابطال وتوی باراک اوباما رییس جمهوری این کشور درباره مصوبه کنگره داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    9 0
    دنیا میفهمه ایران دشمن است یا عربستان