ارتش سوریه از صبح امروز عملیات جدیدی را در محور خان الشیخ در استان ریف دمشق آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین این عملیات پس از آتش تهیه سنگین هوایی و توپخانه ای از شرق شهرک الدیرخبیه آغاز شد.
گزارش های رسیده از مرکز عملیات ارتش سوریه حاکی است، نخستین هدف این عملیات، قطع کردن مسیرهای تدارکاتی تروریست های تکفیری به ویژه تروریست های النصره حاضر در شهرک خان الشیخ از سمت شهرک زاکیه است.
جزییات بیشتری از این عملیات تاکنون در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.
شهرک خان الشیخ از توابع بخش سعسع در استان ریف دمشق به عنوان خط اصلی دفاع از پایتخت از سمت جنوب غربی دارای اهمیتی راهبردی است.


 ارتش سوریه تپه ام عبود در دیرالزور را آزاد کرد

بر همین اساس منابع میدانی روز شنبه اعلام کردند که یگان های ارتش سوریه صبح شنبه در یک حمله سریع، این تپه را بازپس گرفتند.
دراین عملیات شماری از تروریست های داعشی کشته و زخمی شدند.
یگان های ارتش سوریه همچنین یورش گروه تروریستی داعش به منطقه المقابر و محله العرفی دیرالزور را دفع کردند و شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.
استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است.
شهر نفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره تروریست های داعش است و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شود.


 ارتش سوریه تپه «ام شقیف» در شمال حلب را آزاد کرد


در این زمینه خبرنگار تسنیم در دمشق گزارش داد: ارتش سوریه تپه ام شقیف مشرف بر کارخانه‌های الشقیف در محور اردوگاه حندرات در شمال حلب را به کنترل خود در آورد و شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساند و یا زخمی کرد. با این پیشروی تمام منطقه تا فلکه الجندول و فلکه بعیدین در تیررس ارتش سوریه قرار گرفت.

در پی حملات موشکی تروریستها به محلات سلیمان الحلبی، السلیمانیه، الفرقان در حلب، 15 غیر نظامی جان باختند و 55 نفر نیز زخمی شدند و همزمان درگیری‌های شدیدی نیز در شهر قدیمی به وقوع پیوست.

منابع محلی گفتند که غیرنظامیان و ساکنان محلات شرقی از دست تروریستهای النصره به شدت خشمگین هستند زیرا این تروریستها از رسیدن آنها به گذرگاههایی که دولت سوریه برای حرکت آنها به سمت محلات غربی مشخص کرده‌ خودداری می‌کنند،

برخی منابع تاکید کردند که اهالی این محلات محاصره شده، با برگزاری تظاهرات، حضور گروههای تروریستی در مناطقشان را محکوم کردند و این در حالی است که النصره چندین تن از معترضان را دستگیر کرد.


 اختلاف میان تروریست ها در سوریه بالا گرفت


به گزارش ایرنا، احمد سعود فرمانده تیپ 13 ارتش موسوم به آزاد سوریه در صفحه فیسبوک خود نوشت: در صورتی که فتح الشام (النصره) حق ما را بازنگرداند، باید آماده جنگ باشد.
وی افزود: ما غیر از گرفتن انتقام خون نیروهایمان و کشتن تمام کسانی که در درگیری با ما شرکت کردند، راه دیگری نداریم.
سعود همچنین اضافه کرد: تیپ 13 از تمام کسانی که میان فرماندهان این تیپ و النصره فتنه ایجاد کردند، انتقام خواهد گرفت.
وی خطاب به جبهه النصره و کسانی که جنگ افزارهای تیپ 13 ارتش آزاد را مصادره کردند، نوشت: پس از این ظلم، آسوده نخوابید.
جبهه النصره در چند روز گذشته با یورش به مقرهای تیپ 13 ارتش آزاد در معره النعمان در حومه جنوبی ادلب، شماری از تروریست های ارتش آزاد را کشت و تجهیزات نظامی آن ها را به غنیمت گرفت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =