روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «دو قطبی‌های کاذب» به سخنان اخیر رهبری در این خصوص اشاره کرده‌ و نمونه‌هایی از این نوع دوقطبی‌ها را به عنوان مصداق مورد تاکید قرار داده است.

در بخش‌هایی از این مطلب آمده است؛

*دوقطبی سازی تبعات گسترده‌ای دارد و لطمات بسیاری به جامعه خواهد زد. این دوقطبی‌سازی‌های دروغین گاهی برای ایجاد اصطکاک و تلف کردن نیروی جامعه و گاه با اهداف دیگری نظیر پوشاندن مسائل مهم روز و معضلات جامعه است چرا که جامعه دوقطبی به راحتی قابل نفوذ و قابل شکستن است و با کمترین هزینه می‌توان افراد را به جان همدیگر انداخت و امنیت روانی جامعه را مختل کرد.

* نمونه ملموس نتایج دوقطبی‌سازی منفی در انتخابات سال ۸۸ نمودی آشکار داشت چرا که در یک جامعه دوقطبی به راحتی می‌توان زمینه‌های جنگ و نا آرامی‌های داخلی را مهیا کرد و حتی می‌توان موجبات درگیری‌های خونین خیابانی را فراهم ساخت. 

*یکی دیگر از دو‌قطبی‌سازی‌هایی که توسط رسانه‌های معاند مطرح و متاسفانه در داخل نیز به آن دامن زده شد دو‌گانه «میانه رو- تندرو» بود. از این دو قطبی در موضوع برجام و برخورد با منتقدان آن نیز بیشترین استفاده شد.

*دو‌قطبی‌سازی با عناوین «برجامیان» و «نابرجامیان» در سال گذشته و برای انتخابات تعریف شد و نخستین سوءاستفاده از این دوقطبی‌سازی منفی در جریان انتخابات مجلس دهم رخ داد. رسانه‌های معاند نظام نیز، فرصت را غنیمت شمرده و بر این دوگانه‌سازی کاذب دمیدند. 

همچنین سعید حجاریان در اردیبهشت ماه سال جاری در گفت وگویی با روزنامه اعتماد به ارایه تحلیل خویش از انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت. این تئوریسین مدعیان اصلاح‌طلبی دو‌قطبی «برجامیان» و «نابرجامیان» را برای انتخابات مجلس مطرح کرد و گفت: «در این انتخابات اخیر ما با یک مسئله دیگری هم روبه‌رو بودیم، اینکه ما در این انتخابات بیشتر با تقسیم‌بندی برجامیان و نابرجامیان رو به رو بودیم تا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان. با چنین دسته‌بندی عقلای اصولگرا به اصلاح‌طلبان گرایش پیدا کردند و نابرجامیان ضعیف شدند در حالی که شاکله لیست اصولگرایان در تهران نابرجامی بود.» 

*دوقطبی‌سازی تنها به موضوعات محدود نشده و طراحان چنین پروژه‌ای از نام چهره‌ها و اشخاص نیز در بازی خود استفاده می‌کنند. طرح دوقطبی‌های کاذبی مانند «روحانی- احمدی‌نژاد» و «سلیمانی-ظریف» از جمله این بازی‌های سخیف سیاسی-رسانه‌ای هستند. مروری بر صفحات نخست رسانه‌های زنجیره‌ای به خصوص در ماه‌های اخیر به روشنی نشان‌دهنده این پروژه است.

صدور بیانیه‌ای از سوی سردار سلیمانی مبنی بر اینکه تا پایان عمر سرباز ولایت و مردم خواهد بود و قصدی برای ورود به عرصه سیاست و انتخابات ندارد و پایان داستان حضور یا عدم حضور احمدی‌نژاد در انتخابات 96 دست دوقطبی‌سازان را از بازی با نام‌ها و چهره‌ها تا حد بسیار زیادی خالی و آنان را خلع سلاح کرد. 

گرچه بعید به نظر می‌رسد آنان حتی با وجود دست‌های خالی خود، زمین دوقطبی‌سازی کاذب را ترک کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =