ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حضور وزیر رفاه درجلسه این کمیسیون برای پاسخ به سوال مصری نماینده کرمانشاه گفت: قرار شد کارگروهی در کمیسیون برای بررسی اسناد ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی جهت میزان هزینه های تحمیلی به صندوق تامین اجتماعی ناشی از اجرای طرح تحول تشکیل شود.

محمد نعیم امینی‌فرد در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در این جلسه آقای مصری سوالی از وزیر پرسیدند مبنی بر اینکه چرا وزارت رفاه تعهدات مالی ناشی از اجرای طرح تحول سلامت را پذیرفته است. ایشان معتقد است که طرح تحول یک سری هزینه ها را به صندوق تامین اجتماعی تحمیل کرده و این وزارت خانه نباید زیر بار تعهدات می‌رفت.

وی در توضیح پاسخ های وزیر به این سوال با توجه به اینکه از هر مبلغی که بیمه شده باید پرداخت کند 9.27 باید برای مسائل درمانی هزینه شود وزیر معتقد است که پرداخت ها در همین قالب بوده و خارج از تعهدات مالی تامین اجتماعی نبوده است.

امینی فرد ادامه داد: البته وزیر انتقاداتی به طرح تحول داشت اما در مجموع به این موضوع اشاره کردند که طرح تحول طرح کلی کشور بوده، این وزارت خانه تعهدات مالی را قبول کرد. نظر جمعی اعضای کمیسیون نیز این بود که با توجه به وضعیت نابسامان بهداشت و درمان و سیستم ارائه خدمات باید این وضعیت ارائه خدمات ارتقا پیدا کند به خاطر همین راهی جز متحمل شدن یکسری هزینه ها وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بر این اساس مقدار قابل توجهی از هزینه ها صرف افزایش پوشش کیفی بیمه ها شده است، علیرغم این توضیحات آقای مصری قانع نشدند و قرار شد بیمه تامین اجتماعی اسنادی ارائه دهد تا مشخص شود این سازمان تعهدات بیش از 9.27 را متحمل نشده است، کارگروهی در کمیسیون بهداشت با حضور دو عضو هیأت رئیسه کمیسیون و آقای مصری و نمایندگانی از تامین اجتماعی تشکیل می‌شود تا این اسناد را بررسی کرده و تکلیف سوال مشخص شود.

وی هم‌چنین از حضور رئیس سازمان انتقال خون در کمیسیون خبرداد و گفت: توضیحاتی درباره وظایف سازمان ، پیشرفت ها و محدودیت ها ارائه شد و رئیس سازمان انتقال خون از کمیسیون تقاضا داشت تا کمک های لازم صورت گیرد که این سازمان بتواند از درآمدهای اختصاصی خود برای ارتقاع خدمات استفاده کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =