تورج منصوری، مدیر فیلمبرداری از زنده یاد نعمت حقیقی به عنوان فیلمبرداری تاثیرگذار در تاریخ سینمای ایران یاد کرد.

فیلمبردار فیلم سینمایی «محاکمه در خیابان» در گفت​و​گو با خبرآنلاین درباره درگذشت زنده یاد حقیقی، گفت: «نعمت حقیقی پیشکسوتی در سینمای ایران بود که داغ درگذشت او بر دل همه ما سنگینی می​کند. همه بچه​هایی که کار فیلمبرداری در سینما انجام می​دهند به نوعی متاثر از او هستند و سینمای امروز به شدت به نعمت حقیقی مدیون است.»

او ادامه داد: «حقیقی در دهه 40 و 50 و در سال​هایی که فیلمفارسی سینمای ایران را فراگرفته بود و اغلب فیلم​​ها سر​هم‌بندی ساخته می​شد، به همراه چند فیلمبردار دیگر تحولی جدی در وجوه تصویری سینمای ایران به وجود آورد. این تفاوت به حدی عمیق و جدی بود که تاثیراتش همچنان ادامه داد.»

منصوری اظهار داشت:​ «کارهای سیاه ​و سفید حقیقی آثاری شاخص و بی​نظیر در فیلمبرداری قبل از انقلاب است که از آن می​توان بسیار آموخت.»

فیلمبردار «سنتوری​» گفت: «تاسفم از این است که این آدم بزرگ و انسان شریف چرا در اواخر عمر خود، این قدر در گوشه​ای خلوت خودش تنها ماند؟ او با بزرگواری و منش جوانمردانه این تنهایی را پذیرفت و نگذاشت در دورانی که درد می​کشید، آشفته بود و از تنهایی رنج می​برد، حتی دوستان نزدیکش این لحظات سخت را ببینند و آزرده شوند.»

منصوری گفت: «دیگر یادآوری آدم​ها بعد از مرگ برایمان بس است. سینمای ما احتیاج به زندگی دارد . آدم​هایی که در قید هستند را به حرمت شرافت انسانی نعمت دریابیم؛ قبل از زمانی که کار به افسوس بکشد...»

نعمت حقیقی پنجشنبه نهم اردیبهشت بر اثر عارضه قلبی در 71 سالگی از دنیا رفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 58598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =