معاون آموزشی وزارت بهداشت در جمع مسئولین دانشگاههای مستقر در منطقه 10 آمایشی روند اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت؛ باقر لاریجانی گفت: تمهیدات ویژه ای برای پیگیری جدی تری این برنامه ها در ستاد وزارت بهداشت طراحی شده و دانشگاهها نیز می بایست با معرفی هرچه بیشتر این برنامه ها در بدنه دانشگاه زمینه های نهادینه سازی تحول در آموزش علوم پزشکی را فراهم نمایند.

او در اختتامیه نشست کلان منطقه آمایشی که در روز یکشنبه 11 مهر 1395 در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: هدف خدمت گذاری به مردم و استفاده از فرصتی است که در اختیار قرار گرفته تا در راستای ارتقای کشور گام برداریم و در این راستا دانشگاههای علوم پزشکی بزرگ می توانند با کمی تغییر، چهره آموزش علوم پزشکی کشور را متحول کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد: اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در مناطق آمایشی کشور نیاز به همکاری بیشتر دارد و لازم است مسئولین دانشگاهها و دانشکده های مستقر در مناطق تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه ارتباط سازنده مسئولین دانشگاههای منطقه 10 کشور که عمدتا دانشگاههای سرآمد کشور هستند می تواند الگویی برای کل دانشگاهها باشد اظهار داشت: می بایست بدنه دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله اعضای هیات علمی، مسئولین بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی و ... با برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی آشنا شوند و مناسب است این برنامه ها در جلسات مختلف دانشگاه ارائه و معرفی گردد.

لاریجانی گفت: تقریبا در تمامی دانشگاهها برنامه های منظمی با توجه به بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تدوین شده و خط فکری روشنی در حوزه آموزش ایجاد شده است.

وی افزود: لازم است تا دانشگاهها برنامه های خود را به سمت اجرایی شدن پیش ببرند و بسترهای مناسبی برای اجرای برنامه ها ایجاد نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تشکیل کارگروه های مجزا برای هریک از بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی خبر داد و گفت: این کارگروه ها از 5 نفر شامل رئیس، دبیر و سه عضو تشکیل شده و در ترکیب این کارگروه‌ها علاوه بر مدیران ستاد وزارت بهداشت از همکاری مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی نیز بهره برداری می شود.

لاریجانی هدف از ایجاد این کارگروه ها را ارزیابی مستمر اقدامات صورت گرفته در سطح دانشگاهها و مناطق آمایشی، برنامه ریزی برای رفع چالش های احتمالی و پیشبرد اهداف این برنامه ها ذکر کرد و گفت: دانشگاه ها باید بحث توسعه بین رشته ای ها را جدی تر بگیرند و برخی دانشکده ها را با مدل دانشگاههای نسل سوم اداره کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ظرفیت های مناسبی در کشور وجود دارد و اگر دانشگاه ها بتوانند در چند کار شاخص سرمایه گذاری کنند در دراز مدت می توانیم در حوزه های ویژه ای به مرجعیت علمی دست یابیم.

لاریجانی به راه اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: با تاسیس این مرکز آمادگی وجود دارد که برخی از پروژه های دانشگاهها که می تواند در سطح ملی اجرا شود مورد حمایت قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: علیرغم مدت زمان کمی که از ابلاغ برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی می گذرد، تلاش های خوبی در این راستا صورت گرفته که حاصل تلاش های همکاران در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور است.

او گفت: تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی باتوجه به نیازهای و توانمندی دانشگاههای علوم پزشکی کشور طراحی شده و باعث شده تا آموزش علوم پزشکی به طور زنده تر در دانشگاهها پیگیری شود و برنامه های روشنی در این حوزه ایجاد شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان ظرفیت هایی که مصوبه آمایش سرزمینی در آموزش علوم پزشکی ایجاد کرده، این مصوبه را اولین مصوبه آمایشی کشور خواند و گفت: با تلاش های صورت گرفته اکنون امکان برگزاری کلیه آزمون های بین المللی در کشور وجود دارد و لازم نیست افراد برای شرکت در این آزمون ها به دیگر کشورها مراجعه نمایند.

47237

کد خبر 586073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =