بازنویسی و نگارش دو مقتل با عنوان‌های «رنگین‌کمان درد» و «شهادت‌نامه» ویژه ایام محرم به همت سیدمحمد سادات اخوی منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین «رنگین‌کمان درد» بازنویسی «مواعظ» سخنرانی‌های شیخ جعفر شوشتری است که 137 سال پیش در نجف انجام شده است. این مقتل‌خوانی که از زبان محاوره‌ای خاص فضای مجازی در آن استفاده شده با صدای سادات اخوی ارائه خواهد شد.

«رنگین‌کمان درد» از اول محرم در فضای مجازی تلگرام در «هلال کانال» که از کانال‌های موسسه هنر و ادبیات هلال وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است قرار می‌گیرد.

«شهادت‌نامه» عنوان کار دیگری از سادات اخوی است که مقتلی شخصیت‌محور است و به نثری فصیح نوشته شده است. این اثر نیز به مناسبت فرارسیدن محرم‌الحرام در کانال یادشده ارائه می‌شود.

از مشاوران این دو پروژه محسن جلیلی و حجت‌الاسلام فتحی هستند و انتخاب موسیقی هر دو اثر را آریا عظیمی‌نژاد بر عهده داشته است. متن و اجرای این دو اثر توسط سادات اخوی فراهم شده است.

مقتل «شهادت‌نامه» به شیوه مقتل‌های قدیم تدوین شده که به نظم و نثر بوده‌اند و در آن از الگوی کتاب‌های «طوفان البکاء» نوشته مرحوم جوهری و «طریق البکاء» نوشته مرحوم گریان استفاده شده است.

سادات اخوی به تازگی نیز مجموعه‌ای هشت‌جلدی را با عنوان «آهوانه» به چاپ سپرده است.

این مجموعه نثرهای ادبی و گفتارمتن‌های تلویزیونی این پژوهشگر را در کنار برخی از شعرهایش که در سال‌های اخیر از تلویزیون پخش و اجرا شده است در برمی‌گیرد.

«خانه‌تکانی آهو» بر اساس زیارتنامه امام رضا (ع) از «مفاتیح الجنان» عباس قمی، «آهوهای صحن آزادی» مشتمل بر گفتارمتن‌های رضوی، «سقاخانه‌ آهوها» دربرگیرنده مجموعه داستانک‌های رضوی بر اساس کتاب «عیون اخبار الرضا» از مرحوم صدوق و «حرف‌های خودمانی آهوها» دربرگیرنده مجموعه گفتارمتن‌های رضوی برخی از عنوان‌های این مجموعه هستند. ویراستاری این هشت جلد را زهرا ابراهیم‌پور، ،سارا بخشی و سارا مهدی‌نژاد بر عهده داشته‌اند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =