۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۳:۱۶

شرکت خودروسازی بنام بی.ام.و پس از پشت‌سر گذاشتن تجربه‌های کوچک همکاری در صنایع دیگر، این‌بار به طراحی و ساخت فضای داخلی، چیدمان تجهیزات کابین و اتاق خلبان هواپیماهای جت خصوصی روی آورده است.

محبوبه عمیدی: این اولین‌بار نیست که شاهد ورود یک شرکت خوش‌نام به عرصه‌ای تازه از صنعت و طراحی هستیم. به خصوص در مورد بی.ام.و که پیش از این هم صنعت پوشاک، تولید دوچرخه، ساخت چمدان‌های مسافرتی و حتی هدفون را تجربه کرده است!

با اینکه بی.ام.و این تجربه تازه را «پیوند دوگانه» نامیده، اما «انتقال نام تجاری» کمی ملموس‌تر به نظر می‌رسد. اصطلاحی که برای نشان دادن ورود یک شرکت خوش‌نام به عرصه‌های تازه صنعتی و ارتباطات تجاری جدید به کار می‌رود، ارتباطاتی که باعث می‌شوند نام‌های تجاری معتبر و قدیمی، مصرف‌کنندگان بیشتری را به سمت صنعت تازه و شرکت‌های کمتر شناخته‌شده بکشاند.

بی.ام.و این‌بار می‌خواهد یک صنعت بزرگ و حساس را تجربه کند و به طراحی و ساخت فضای داخلی، کابین و حتی چیدمان تجهیزات اتاق خلبان هواپیماهای جت خصوصی بپردازد. در حال حاضر طراحی داخلی یکصد عدد جت از دو مدل Phenom 100 و 300 متعلق به شرکت برزیلی Emberaer که سازنده هواپیماهای لوکس خصوصی است، در 7 ترکیب رنگی گوناگون انجام شده است.

مدیران Emberaer معتقدند این همکاری می‌تواند به طرح ایده‌های تازه برای طراحی فضای داخلی و چیدمان تجهیزات هواپیماهای خصوصی منجر شود و راه استفاده از رنگ‌های نو و مواد با کیفیت بالا را در این صنعت هموار کند.

این جت خصوصی بیشتر پیش‌نمونه‌ای با یک ویژگی منحصر‌به‌فرد است. ویژگی‌یی که احتمالا در نگاه اول برای شما هم آشنا بوده است: طراحی داخلی از نمونه‌های گوناگون اتومبیل ساخت بی.ام.و الهام گرفته است.

این چیزی نیست که هر دو شرکت به آن کوچک‌ترین اشاره‌ای کرده باشند، اما در حقیقت این نگاه تازه باعث شده طراحی داخلی هواپیما از آن طرح همیشگی لیموزین شکل زشت و قدیمی به طرحی لوکس، امروزی و قابل تحسینی تبدیل شود. تنها نکته عجیب و متفاوت این‌که اطمینان از ایمنی باعث شده برای صندلی‌های سرنشینان، کمربند ایمنی در نظر گرفته نشود.

یکصد نمونه از این هواپیما با 7 ترکیب رنگی متفاوت بنا به درخواست خریداران آماده شده و به حدود ششصد تقاضای دیگر هم باید به زودی پاسخ داده شود.

کد خبر 58699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
    3 0
    بابا اینا که از ایده آقای منطقی خودمون کپی بردای کرده اند!
  • بدون نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
    0 0
    از يك سايت رسمي انتظار نمي رود كه "ب ام و" را مانند عوام "بي ام و" بنويسند.
  • بدون نام GB ۰۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
    0 0
    اتفاقا کاربرد "بی" اگر با قصد استفاده از زبان انگلیسی صورت گرفته باشد درست تر است! تلفظ درست نام این شرکت به انگلیسی "بی ام دابلیو" است، امااولین بار در ایران چون این واژه از کلمه آلمانی " Bayerische Motoren Werke" وارد واژه های تجاری فارسی شد آن را " ب ام و" خواندند که بیشتر آلمانی است تا انگلیسی.
  • سها IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۳
    1 0
    ممنون از اطلاعاتتون ولی اگه کسی که این مطلب رو جستجو کرده کمی هم در مورد شرکت BMW تحقیق میکرد بهتر بود واون موقع می فهمید که این شرکت در ابتدا هواپیما تولید میکرده و بعد وارد کار ماشین شده و الان هم دوباره برگشته به دوران قدیمش ارم این شرکت هم نماینده پره موتور هواپیما هست و ان 2 قسمت ابی داخل ارمش نماینده اسمان و سفیدی نماینده باد است کاملتر زندگی نامه این شرکت رو میتونید توی ویکی پدیا بخونید با تشکر
  • بدون نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۳
    1 0
    چقدر زیباست
  • بدون نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۳
    0 0
    رو توپولوف هم این کارا رو میکنن؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۴
    1 0
    میان ماه من تا ماه گردون ..... ای بابا ما رو چه به این حرفها فعلا بریم با همون فوکر و توپولوف و اون چند تا دست دوم از رده خارج از زندگیمون لذت ببریم
  • بدون نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
    0 0
    الان فکر کنم تعرفه رو ببرن بال زود؟!!
  • محسن DE ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    1 0
    ...بابا هرچی باشه اینجا یکی از مراکز تجمع ماشین بازهاست و همه دنیا میدونن که بی ام و از قدیم هواپیما میساخته !
  • ali IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    1 0
    verrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrry butiful