پلاک‌های تغییر رنگ یافته خودروها در اصفهان تعویض می‌شود

به گزارش تسنیم، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان از تعویض پلاک‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند خبر داد و گفت: در صورتی که رانندگان این خودروها در راستای تعویض پلاک خودروی خود اقدام نکنند با آنها برخورد قانونی می‌شود.

سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی  اظهار داشت: برخی از خودروها با تغییر رنگ پلاک روبه‌رو هستند که با توجه به اهمیت پلاک به منظور خواندن و مشاهده شماره پلاک، این تغییر سبب بروز مشکل می‌شود و باید در راستای رفع این مشکل اقدام شود.

وی از تعویض پلاک‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند خبر داد و افزود: خودروهایی که با تغییر رنگ پلاک مواجه هستند باید به دفاتر تعویض پلاک مراجعه کنند تا این مشکل برطرف شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در صورتی که رانندگان این خودروها در راستای تعویض پلاک خودروی خود اقدام نکنند پلیس برخورد قانونی با آنان خواهد داشت و گواهینامه رانندگان به صورت موقت توسط پلیس اخذ می‌شود.

وی نقش موتورسواران را در ایجاد حوادث رانندگی درون شهری، پررنگ دانست و گفت: موتورسواران سهم بسیاری در حوادث ترافیکی و کشته‌های تصادفی در کل کشور دارند که استفاده از کلاه ایمنی در دستور کار پلیس راهور استان اصفهان قرار دارد و در غیر این صورت توقیف می‌شوند.

سرهنگ چلمقانی تصریح کرد: راکبین موتورسیکلت‌ها هم به منظور حفظ سلامتی خود باید از کلاه ایمنی استفاده کرده و از تخلفاتی از جمله عبور از پیاده‌رو، بوق زدن غیر ضروری و سایر رفتارهای ناشایستی که منجر به سلب آرامش مردم می‌شود خودداری کنند.

وی بیشترین آمار مربوط به کشته‌های تصادفات را مربوط به موتورسواران دانست و خاطرنشان کرد: 70 درصد از کشته‌های تصادفات مربوط به موتورسواران و عابران پیاده بود که در بیشتر استان‌ها به همین شکل است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان با اشاره به نزدیکی فصل سرما بیان کرد: رانندگان باید با نزدیکی فصل سرما نسبت به اخذ معاینه فنی و تست سلامت خودروی خود اقدام کنند و از سلامت موتور، چراغ‌ها، لاستیک و سایر موارد مطمئن باشند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

وی با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندی اظهار داشت: پلیس راهور اصفهان با توجه به توصیه‌های ترافیکی و رعایت حقوق شهروندی و حفظ زیر ساخت‌ها، با کامیون‌هایی که اقدام به توقف در مناطق مسکونی کرده و سبب سد معبر هستند برابر با مقررات برخورد و رانندگان آنها را جریمه می‌کند و کامیون‌هایی که در حال تردد هستند علاوه بر جریمه گواهینامه آنان اخذ نیز می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =