ایسنا نوشت: مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: نرخ شیوع اعتیاد در ایران سه درصد است و 63 درصد معتادان کشور در حال حاضر متاهل هستند.

حمید صرامی در همایشی با موضوع مواد مخدر با اشاره به اینکه سالانه بیش از هشت هزار نفر در اثر سوء استفاده مواد مخدر در ایران جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و 325 هزار معتاد به انواع مواد مخدر در کشور وجود دارد که 9.5 درصد آن‌ها زنان هستند.

وی با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون بیش از 9 هزار کیلوگرم یعنی معادل 10 درصد تولید مواد مخدر افغانستان توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

صرامی، آسیب مواد مخدر به اقتصاد کشور را سالانه 40 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برای کشف این میزان مواد مخدر بیش از هفت هزار شهید و 12 هزار جانباز داشته است.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه سن اعتیاد در سال‌های اخیر از 23 سال به 21 سال کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: متاسفانه والدین آگاهی لازم در این زمینه ندارند و 55 درصد از آن‌ها سه تا پنج سال پس از اعتیاد فرزندانشان مطلع می‌شوند.

صرامی با بیان اینکه 58 درصد معتادان کشور زیر 34 سال سن دارند، گفت: نرخ شیوع اعتیاد در ایران سه درصد است و 63 درصد معتادان کشور در حال حاضر متاهل هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    اولا متن خبرتان باید 9000 تن باشد نه کیلوگرم ثانیا مسولین میگویند 1350.000 معتاد داریم امار خیلی پایین درصورتیکه رییس قوه قضاییه چند روز پیش گفت اگر قاچاقچیان را اعدام نمیکردیم الان در مغازه های بقالی هم مواد مخدر فروخته میشدیعنی اینقدر امار مصرف بالا هستحالا یکی پیدا کنه پرتغال فروش را .......دم خروس را باور کنیم یا قسم......را