سینماگران معترض به حکم پرونده کیارستمی: می‌خواهیم جان مردم در دست پزشکان مهم‌تر تلقی شود

گردهمایی سینماگران در اعتراض به حکم پرونده پزشکی عباس کیارستمی بر سر مزار وی، پنجشنبه 15 مهر ساعت 11 صبح آغاز شد و ساعت 12:30 نیز به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گردهمایی سینماگران در اعتراض به حکم پرونده پزشکی عباس کیارستمی بر سر مزار وی، امروز ساعت 11 آغاز شد و تا دقایقی پیش نیز ادامه داشت. دراین مراسم که جمع زیادی از علاقه‌مندان مرحوم کیارستمی حضور داشتند، هما کیارستمی، خواهر عباس کیارستمی نیز به همراه دیگر بستگان این کارگردان سرشناس، سینماگران را همراهی کردند.

بر اساس این گزارش سینماگران با سکوت و اهدای تاج گل، تاثر خود را از درگذشت عباس کیارستمی نشان دادند و در بخش دیگری از مراسم شادمهر راستین، یکی از اعضای هیئت مدیره خانه سینما از شرکت سینماگران و علاقه‌مندان در مراسم امروز قدرانی کرد. 

گفتنی است این گردهمایی با هدف همدردی با خانواده عباس کیارستمی و همچنین اعتراض به حکم پرونده پزشکی او شکل گرفته بود.

همچنین در پایان این مراسم، بیانیه گردهمایی نیز قرائت شد که بخشی از بدین شرح است:

«اعتراض ما نه برای این است که با یک بیمارستان یا یک پزشک دعوا کنیم و یا انتقام بگیریم بلکه همانطور که عباس کیارستمی به زندگی می‌اندیشید، هدف ما این است که جان مردم که به دست پزشکان و بیمارستان‌ها سپرده می‌شود، مهم‌تر و جدی‌تر تلقی شود و امیدواریم با تدبیر بنیاد عباس کیارستمی و باز شدن درهای آن توجه به این مهم بیشتر شود.

قصور در کار پزشکی و جامعه پزشکی مانند سایر شغل‌ها اجتناب‌ناپذیر است اما باید به دنبال راه‌هایی رفت تا این قصور کمتر شود. ما همچنان به اعتراض خود ادامه خواهیم داد. حتی اگر حکمی که مدنظرمان باشد،  صادر نشود، برای ما قصور پزشک معالج عباس کیارستمی در این پرونده محرز است.»

هوشنگ گلمکانی، بهمن فرمان‌آرا، شادمهر راستین، علی کریمی، حمید اکبری، همایون اسعدیان، مهدی قربانپور، بابك كريمى، بهزاد خداويسى، محمد حاتمى، كتايون رياحى، مونا زاهد و ... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رر IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    28 27
    بس کنید دیگه شورشو دراورید،بیمار ۷۶ ساله عملش بسیار پر ریسکه براساس متن حکمم ایشون پولیپ دیسپلاستیک داشتن،چند وقت دیگه ی هنرمند اگه ادنوکارسینومای پانکراس استیج ۴ داشته باشه و زیر عمل فوت کنه میگن پزشکان کشتنش،امیدوارم بعد از فوت محمدرضا شجریان نگند که پزشکان کشتنش
    • اریا A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
      21 16
      اینها دنبال جلب توجه اند.همه دغدغه شون دیده شدنه.بقیه مردم به زور نون خانواده شونو درمیارن .طی 3040سال اخیر تعداد فیلمهایی که دیده شدن ودرخاطره ها مانده اند به تعداد انگشتهای دستها نیست.همش دنبال حاشیه اند.
    • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
      3 8
      شما کی باشی که به جای سازمان نظارتی حرف میزنی؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    15 10
    سازمان نظام پزشکی حال خوشی ندارد.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    12 14
    چقدر اينها بيكارند
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    14 13
    اين هنرمندان هم هر طوري شده ميخواهند بگويند در جامعه جايگاه ويژه اي دارند و مورد احترام همه هستن، كارگر ،كارمند ، راننده و..... منفعتش به جامعه ،،مردم و فرهنگ كشورم بسيار بيشتر از اينهاست.وهيچ گونه ادعايي ندارند و بسياري از اينها جان خود را بخاطر فقر از دست ميدهند. انوقت براي اقاي كيارستمي تيم ويژه از فرانسه اعزام مي شود.در كشور ما بسياري هستند كه در شغل خود نخبه هستند وبراي ايران و جهان افتخار افريني ميكنند در عين گمنامي و ادعايي ندارند
  • صادق A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    12 15
    نظام پزشکی مرجع درستی برای این پرونده نیست
  • امیر A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    15 5
    یعنی هرکسی در آستانه 80 سالگی سرطان گرفت و رفت دکتر و علیرغم انجام 5 تا عمل سنگین عمرش به دنیا نبود باید پزشکش رو مقصر دونست؟صرفا چون کارگردان بوده؟متاسفانه بعضی سینماگرای ما فقط برای خودنمایی دست به چه کارایی که نمی زنن.خدارو شکر طی سه چهار دهه اخیر اینقدر پزشکی ایران قوی شده که از تمام آسیا میان ایران عمل میکنن.اونوقت بعضیا چقدر نمک نشناسن...