استاندار کردستان: شورای راهبردی برای تسریع در ثبت جهانی هورامان تشکیل می شود

استاندار کردستان بر ضرورت تشکیل یک شورای راهبردی برای منطقە هورامان میان دو استان کرمانشاە و کردستان تاکید کرد و افزود: با این کار مقدمات ثبت جهانی منطقە اورامان فراهم می گردد.

بە گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در چهارمین جلسە شورای اداری استان با حضور وزیر راە و شهرسازی با بیان اینکە وضعیت نامناسب راه های کردستان بعضا منجر بە تصادفات ناگوار می شود افزود: توجە جدی بە زیرساخت های حمل و نقل باید مورد توجە و اهتمام وزارت راە قرار بگیرد.

وی در ادامە سخنان خود با اشارە بە اینکە زیرساخت های حمل و نقل صرفا کارکرد ترافیکی ندارد اضافە کرد: آنچە در توسعە زیر ساخت های حمل و نقل علاوە بر سهولت تردد مد نظر است کارکرد توسعەای در بخش اقتصادی است.

زاهدی بە اهمیت پروژە کریدور شمال جنوب نیز اشارە کرد و اظهار داشت: بدون توسعە راه ها توسعەای در استان کردستان شکل نخواهد گرفت.

استاندار کردستان بە اقدامات قابل توجە در حوزە راهسازی در استان اشارە کرد و افزود: در سە سال گذشتە ۷۵۰ کیلومتر راە اصلی، بزرگراە و راە روستایی با صرف هزینە ۵۵۰ میلیارد تومان ساختە شدە است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید همچنین ٦۰۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام گرفتە است.

عبدالمحمد زاهدی با بیان اینکە علیرغم اقدامات قابل توجە دولت در بخش راە در کردستان هنوز بخشی از مشکلات وجود دارد گفت: علاوە بر مصوبات ودستورات وزیر محترم راە موضوعات دیگری برای حل مشکلات راه های استان مورد توجە قرار گرفتە کە از آن جملە می توان بە موضوع سکونتگاه های غیر رسمی اشارە کرد.

وی افزود: از دیگر مسایل مورد توجە قرار گرفتە توسط وزیر راە و شهرسازی تسریع در ساخت کمربندی شهر مریوان است.

وی بە تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار بە محور تیژتیژ به گاران در جادە سنندج بە مریوان نیز اشارە کرد و گفت: با تصمیمات اتخاذ شدە این پروژە حتما تا دو سال آیندە زیربار ترافیکی خواهد رفت و مردم منطقە از نعمات آن بهرەمند خواهند شد.

زاهدی در ادامە سخنان خود بر ضرورت تشکیل یک شورای راهبردی برای منطقە اورامان میان دو استان کرمانشاە و کردستان تاکید کرد و افزود: با این کار مقدمات ثبت جهانی منطقە اورامان فراهم می گردد.

وی افزود: ما در استان کردستان اعتباری را برای این موضوع در نظر می گیریم و انتظار داریم وزارت راە و شهرسازی نیز این مهم را با جدیت پیگیری کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =