رییس سازمان محیط زیست که برای دیدارهایی به آلمان سفر کرده است، از تمایل این کشور در همکاری برای احیای تالاب هامون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود، در این باره نوشت:

در دیدارم با آقای اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان تاکید کردم، همکاری ها باید زمینه ساز بهره مندی ایران از فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست باشد که اکنون با عوارض گرمایش جهانی و پدیده هایی مانند ریزگردها روبروست و با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و تجربیات موفقی که در جذب همکاری های بین المللی از جمله در مورد دریاچه ارومیه با سازمان ملل و ژاپن داشته ایم، از آلمان برای مشارکت دراین زمینه ها دعوت کردم.

آقای اشتاین مایر در این دیدار بر ضرورت همکاری بین دو کشور تاکید کرده و از بررسی احتمال مشارکت در احیای تالاب بین المللی هامون به عنوان ذخیرگاه زیست کره یونسکو و تالابی بین مرزی با افغانستان، سخن گفت. او با ابلاغ سلام و درود ویژه خود به رییس جمهور روحانی و دکتر جواد ظریف، بر ضرورت برطرف کردن موانع بانکی و مالی که بعضا در بانک های بزرگ اروپایی مشاهده می شود و قول مساعد برای حل آن به خصوص برای حضور شرکت های محیط زیستی آلمان در ایران، تاکید کرد.

در این جلسه که حدود یک ساعت به طول انجامید، دکتر علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و تنی چند از معاونین وزیر خارجه آلمان حضور داشتند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد علی کاظم نژادی A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    3 0
    این همکار ی عالیه از ابتکارات. مهم ودر خور توجه خانم ابتکار