امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ما به برکت فرهنگ عاشورا زیر بار ظلم نمی رویم و باید از فرهنگ عاشورا درس بگیریم که اباعبدالله الحسین(ع) سخت ترین تحریم ها را تحمل کرد اما تسلیم نشد.

علی احمدیان :

 حجت الاسلام محمدی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته اسلام آبادغرب با تآکید بر برگزاری باشکوه مجالس عزای سیدالشهدا، اظهار کرد: مردم و مسئولین برای برقراری حال و هوای محرم در تمام نقاط شهرستان تلاش نمایند و مجالس عزای سیدالشهدا پر روتق برگزار شود .

وی با تأکید بر وحدت افزود: در مجالس همدیگر شرکت کنید چون همه مجالس متعلق به سیدالشهداست و از دو دستگی پرهیز نمائید و تمام کوی و برزن شهر را با پرچم عزا بپوشانید تا دشمنان بفهمند که ما عزادار سید و سرورمان هستیم و خون سیدالشهدا تا قیامت و تا زمانیکه ظالمین از اریکه قدرت بر زمین زده نشوند، خشک نخواهد شد.

امام جمعه شهرستان بیان کرد: در این ایام یک نکته جای تأمل و تدبر دارد و آن؛ لعن فرستادن بر دشمنان است که ثوابش کمتر از صلوات نیست.

وی افزود: فایده صلوات این است مهر و محبت اهل بیت در دل ما زیاد می شود و حکمت لعن، بیزاری از دشمنانی است که قصد براندازی اسلام را دارند.

حجت الاسلام محمدی پور گفت: لعن بر یزید و شمر هنر نیست چون آنها شناخته شده اند و همه می دانند که آشکارا بر علیه حقیقت اسلام شمشیر کشیدند، مهم اینست که ما باید بشناسیم که در این برهه از زمان چه کسانی بر علیه براندازی اسلام اقدام می کنند، لذا مردم باید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فراموش نکنند که اینها دنباله رو و تبعیت کننده از یزیدیان هستند.

وی با اشاره به نقشه دشمنان برای تمسخر و کمرنگ کردن شعار مرگ بر آمریکا گفت: دشمنان با این ترفند که در ژاپن مرگ بر آمریکا گفته نمی شود ولی همین که ژاپن در تکنولوژی رشد کرده و گوشی پاناسونیک روی میز رییس جمهور آمریکاست یعنی آمریکا از ژاپن شکست خورده و در این کشور لزومی برای شعار مرگ بر آمریکا وجود ندارد.

وی با اشاره به سخنان استاد رحیم پور ازغدی که در یک کنفرانس بین المللی این را از ژاپنی ها سوال نموده گفت: ژاپنی ها در یک مراسم به یاد قربانیان بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی یک دقیقه سکوت کردند، و استاد رحیم پور ازغدی از ایشان پرسیده که شما چرا بجای سکوت به احترام این قربانیان یک دقیقه حرف نمی زنید که چرا و چه کسی آنها را کشت. و انها هیچ جوابی نداشته و نهایتا" گفته اند که این حرف ها در کشورما ممنوع است و به ما تفهیم شده که آمریکا حتما" مصلحتی دیده که این کار را کرده است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: ما به برکت فرهنگ عاشورا زیر بار ظلم نمی رویم و باید از فرهنگ عاشورا درس بگیریم که اباعبدالله الحسین(ع) سخت ترین تحریم ها را تحمل کرد و تک تک اعضای خانواده اش را به میدان نبرد فرستاد و با لب تشنه و خشکیده با دشمنان مبارزه کرد ودر کنار بدن پاره پاره یاران و فرزندان خود گریه کرد اما تسلیم نشد.

وی تصریح کرد: شیعیان با تأسی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نباید تسلیم شوند و مبارزه کنند تا استکبار ذلیل شود تا انشاءالله امام غایب(عج) فرا برسد و عدالت را در جهان برقرار نماید و تمام حکومت های ظالم را نابود نمایند.

حجت الاسلام محمدی پور در خطبه اول نیز با فصل الخطاب خواندن فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مراقب باشیم در عزاداری ها دچار بدعت های غلط نشویم و گوش جان به رهنمودهای رهبری بسپاریم و هر وقت معظم له تشخیص دادند که یکی از روش های غلط عزاداری باید حذف شود باید اطاعت نمائیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به مصلحت مسلمین آگاهی بیشتری دارد، گفت: وقتی رهبری می فرمایند؛ توهین کردن به مقدسات اهل سنت ترویج مذهب شیعه نیست و باعث تفرقه بین مسلمانان و تقویت دشمنان می شود، قطعا" معظم له به مصالح امور مسلمانان در جهان آگاهی بیشتری دارند و ما باید اطاعت نمائیم.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: مهمترین پیام عاشورا وحدت در برابر استکبار است و حفظ روحیه استکبار ستیزی و طلب شهادت به برکت قیام عاشورا تا قیامت زنده خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هشدار داد: که دشمنان برای از بین بردن عزاداری ها به واسطه رضا پهلوی تلاش کردند اما نتوانستند و هم اکنون نیز دشمنان تصمیم گرفته اند که عزاداری های ما را تو خالی کنند تا کسی در مجالس عزای محرم توبه نکند، پاک نشود و امر به معروف و نهی از منکر نکند.

امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه هدف قیام کربلا، امر به معروف و نهی از منکر بوده است، بر اهمیت این دو فریضه واجب تاکید نمود و گفت: از ظرفیت مبلغین و روحانیون اعزامی از شهر قم در هیئات مذهبی استفاده شود تا وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =