دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان ایلام در سال 1395 به ریاست استاندار برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان ایلام در سال 1395 که در محل استانداری برگزار شد، خواستار انجام پژوهش های دقیق در زمینه بررسی تحولات جمعیتی در استان در طی سرشماری های گذشته شد.
وی در این زمینه ابراز داشت: هر چند در دسترس بودن آخرین اطلاعات جمعیتی، وضعیت جمعیت استان را در ابعاد مختلف برای ما روشن می نماید، اما انجام مطالعات تطبیقی منجر به روشن تر شدن وضعیت ابعاد مختلف جمعیتی در طی دوره های گذشته می گردد و از این طریق بهتر می توانیم آسیب ها و نقاط قوت جمعیتی استان را به دست آوریم و برنامه بهتری را برای بهبود وضعیت جمعیت استان در ابعاد مختلف تهیه نمائیم.
استاندار ایلام در بخشی دیگر از صحبت های خود به موضوع سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری اشاره داشتند و گفت: در بین بخشی از جمعیت کشور ذهنیتی منفی نسبت به افزایش جمعیت وجود دارد که برای رفع موانع موالید باید به شکل تخصصی و دقیق روی این ذهنیت ها کار کرد و آنها را برطرف نمود.
وی همچنین ارائه مشوق های لازم برای افزایش زاد و ولد را لازم برشمرد و با ذکر مصادیقی از مشوق های اعطایی از جانب دولت به مردم برای افزایش زاد و ولد در کشورهای اروپایی، ابراز داشت: برای افزایش زاد و ولد در کشور ارائه مشوق های لازم به والدین لازم و ضروری است. همچنین بایستی دلایل کاهش بعد خانوار در خانواده های ایرانی با دقت مورد بررسی قرار گیرد و براساس بررسی های صورت گرفته، موانع موالید در کشور مرتفع شوند.
رئیس شورای راهبردی جمعیت استان ایلام به اهمیت ثبات ضوابط قانونی در مدیریت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از لازمه های افزایش جمعیت در کشور، ثبات ضوابط قانونی در این خصوص است به شکلی که با رفتن دولت ها و مدیران این ضوابط دستخوش تغییر نشوند.
همچنین در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام به اهمیت شرکت مردم استان در سرشماری اینترنتی اشاره و اظهار داشت: بایستی از تمام ظرفیت ها برای ترغیب مردم به شرکت در سرشماری اینترنتی استفاده کنیم.
کلانتری در این خصوص به مسؤلین سازمان برنامه و بودجه استان توصیه کردند از فرصت رسانه های مختلف ارتباطی به خصوص صدا و سیما برای این مهم بهره گیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =