بازیکن سابق تیم‌ملی که سابقه گلزنی مقابل کره جنوبی را در کارنامه دارد، ابراز امیدواری کرد موتور گلزنی مهاجم‌های تیم‌ملی از فردا روشن شود.

فاطمه پاقلعه نژاد-خبرگزاری خبرآنلاین؛ همواره بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی از حساسیت ویژه ای برخوردار بوده و است و در سطح آسیا هم از جمله مهمترین دیدارهای رودرروی دو تیم ملی به شمار می آید. مهاجمان زیادی سابقه گلزنی در این دیدار مهم را دارند. در این میان با رضا عنایتی ملی پوش سابق کشورمان که در بازی های جام ملت های آسیا در سال 2007 موفق به بازکردن دروازه کره جنوبی در تهران شد تماس گرفتیم تا از شرایط و حال و هوای آن بازی و شرایط بازی حساس فردا بپرسیم.

 

*شما یک بار در سال 2007 تجربه گلزنی مقابل کره جنوبی را داشتید. از تجربه بازی مقابل این تیم بگویید.

از آن بازی سالیان سال گذشته و الان شرایط خیلی متفاوت است. ضمن اینکه همیشه حساسیت هایی که برای بازی تیم ملی ایران مقابل تیم کره جنوبی وجود داشته، به این بازی هیجان خاصی داده است. آن زمان و آن بازی که من گلزنی کردم، بازی در ایران دو هیچ شد و بادامکی هم گل دوم را زد. البته این را هم بگویم که کره همیشه برای ما دردسرساز بوده چه در آسیا و چه در مقدماتی جام جهانی. در کل من امیدوارم فردا بازی خوبی را شاهد باشیم. همانطور که می دانید بازی ققبل دو تیم به جنجال کشیده شد، کی روش و مربی حریف با هم تنش داشتند و این تنش به زمین فوتبال کشیده شد اما در هر صورت امیدوارم فردا یک بازی آرام داشته باشیم چون کسب این سه امتیاز برای رسیدن تیم ملی ما به جام جهانی خیلی موثر خواهد بود. گرچه چه ببریم و چه ببازیم نمی توانیم بگوییم با این بازی همه چیز برای ما تمام شده است.

*به عنوان کسی که قبلا به عنوان مهاجم برای تیم ملی به میدان می رفتید، خط حمله امروز تیم ملی را چطور می بینید؟

به نظر من خط حمله ما به نسبت بازی های اول یک مقدار کم فروغ تر شده، نمی دانم دلیلش چیست، گرچه می دانم که این یک مساله طبیعی است که یک بازیکن همیشه نتواند روی اوج باشد و گاهی دچار افت هم بشود ولی امیدواریم از فردا موتور گلزنی تیم ما روشن شود و با یک پیروزی قاطع از این میدان خارج شویم. علیرضا جهانبخش، رضا قوچان نژاد و سردار آزمون کسانی هستند که می توانند نتیجه این بازی حساس را رقم بزنند و حتی تغییر بدهند. من امیدوارم این افت خط حمله که می تواند ناشی از افت طبیعی هر بازیکن باشد، تا فردا تمام شود. چون ما در خط حمله بازیکن های باصلابت و شادابی داریم که دعا می کنیم ان شالله فردا هم مثل قبل با انگیزه باشند و ما بتوانیم با ترکیبی از این بازیکنان جوان با باتجربه ها تیم موفق میدان باشیم و با یک برد قاطع مردم را خوشحال کنیم.

*همانطور که می دانید برای بازی فردا به خاطر همزمانی با روز تاسوعای حسینی حساسیت هایی وجود دارد. در این باره نظری دارید؟

ما قرار نیست همه چیز را با هم قاتی کنیم. این روز روز بسیار بسیار عزیزی برای همه ما است و روزی است که همه ایران به سوگ می نشینند و ورزشکارها هم از این قاعده مستثنی نیستند ولی خب، این ورزش است و تعیین تاریخ این بازی در اختیار ما نبوده. من امیدوارم در یک فضای بسیار خوب و یک شرایط خوب و با یک برنامه ریزی بسیار خوب بتوانیم هر دو طرف را داشته باشیم و این مسائل را با هم قاتی نکنیم. به قول معروف این اتفاقی است که افتاده و همانطور که دیدید هر چه هم برای تغییر زمان بازی تلاش کردند، نشد و نتیجه نگرفتند. در کل امیدوارم فردا و در این روز عزیز برای تیم ملی ما اتفاق خوبی رخ بدهد.

*معمولا تا امروز اینطور بوده که در بازی های حساس ملی ورزشگاه پر می شده ولی الان در حالی که کمتر از 30 ساعت به زمان بازی باقی مانده، سایت ایران تیکت نشان می دهد تنها 20 هزار بلیط فروخته شده و با این روندی که تا الان فروش بلیط ها داشته شاید فقط طبقه پایین ورزشگاه پر شود. به نظرتان این مساله چقدر می تواند روی روحیه بازیکنان ما و البته تیم حریف تاثیر داشته باشد؟

صد در صد تاثیرگذار است. الان مصاحبه های این چند روز کره ای ها را ببینید، آنها با ترس از تماشاگرهای ایرانی به میدان می آیند. تماشاگرانی که وقتی حضور دارند و ورزشگاه را پر می کنند حقیقتا یار دوازدهم تیم ملی هستند. من امیدوارم هوادارهایمان برای این بازی هم تیم ملی را تنها نگذارند و به ورزشگاه بروند، چون همانطور که گفتم با کسب سه امتیاز این بازی حساس، ما با یک آسودگی خاطر بیشتری در ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی شرکت خواهیم کرد. امیدوارم این بار هم مثل همیشه هوادارها شرایط را درک کنند و به استادیوم بروند تا به تیم ملی روحیه بدهند. نمی گویم تیم را به خاطر این روز خیلی تشویق کنند، چون باید حرمت این روز را هم نگه داشت و ما به اجبار در این روز بازی می کنیم. ولی همان حضور و بودن هوادارها در کنار تیم ملی مسلما به بازیکتان روحیه مضاعف خواهد داد و درصد احتمال برد تیم ما را بسیار بالا خواهد برد.


41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =