استفاده از ساعت هوشمند اپل در جلسات اعضای کابینه انگلیس به دلیل آنچه احتمال جاسوسی توسط روس‌ها نامیده شده، ممنوع شد.

به گزارش خبرآنلاین، تلگراف در گزارشی نوشت چند نفر از اعضای کابینه دیوید کامرون ساعت هوشمند اپل داشتند اما ظاهراً اعضای کابینه خانم ترزا می از این ساعت استفاده نمی‌کنند.

این در حالی است که مدت‌های مدیدی است که اعضای کابینه انگلیس حق بردن موبایل با خود در جلسات را ندارند و منع ساعت اپل خیلی نمی‌تواند وجه ساز باشد. تنها نکته فنی اینکه میکروفون تعبیه‌شده در ساعت اپل می‌تواند مورداستفاده راه دور هکرها قرار بگیرد که در این صورت دسترسی به مباحثات سیاسی اعضای کابینه و درز آن به بیرون می‌تواند هزینه گزافی را به بار بیاورد.

همچنین در استرالیا نیز استفاده از ساعت هوشمند در جلسات سیاسی کاملاً ممنوع شده است. آرتور سینودینوس سخنگوی کابینه استرالیا گفت حمل هر نوع ابزار الکترونیکی ازجمله ساعت هوشمند اپل در جلسات ممنوع شده است.

این اقدام چند روز بعد از اتهام رسمی و هکری آمریکا به روسیه درباره انتشار ایمیل‌های دموکراتها و دسترسی به دیتای محرمانه آمریکایی‌ها برای دخالت درنتیجه انتخابات آمریکا صورت می‌گیرد و نشان از حساسیت بیش‌ازحد غرب درباره هکرها و جاسوس‌های روس دارد. این در حالی است که یکی از مقامات نزدیک به کابینه انگلیس به‌طور ناشناس گفت: روس‌ها سعی می‌کنند همه‌چیز را هک کنند!



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    2 0
    من یادمه نماینده داشتیم تو مجلس دائم مرگ بر امریکا می گفت اما آیفون دستش بود گرین کارت هم داشت. راستی اینها چجوری نماینده شده بودن؟