مشکلات مردم در شرق تهران/ از نبود بازار میوه‌ و تره‌بار تا درخواست افزایش گشت نیروی انتظامی

بررسی مشکلات محله مدائن در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت. این محله در منطقه 8 شهرداری واقع در شرق تهران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین با حضور رئیس کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران بررسی مشکلات محله مدائن در محدوده شهرداری منطقه 8 انجام شد.
در این جلسه تاکید شد نبود بازار میوه و تره بار در سطح محله از مشکلات این محله است که باید نسبت به جانمایی مکانی مناسب و پیش بینی بودجه مورد نیاز در برنامه ریزی سال آتی شورای شهر و شهرداری لحاظ شود.
مدیران محله نیز نسبت به نحوه محاسبه بهای آب، برق و گاز ساختمان سرای محله اعتراض داشتند و گفتند این خدمات بر اساس تعرفه تجاری لحاظ می شود ولی طبق قانون باید تعرفه بهای آب، برق و گاز مصرف ساختمانهای سرای محلات باید برمبنای تعرفه های فرهنگی محاسبه شود.
آنها بر این نکته تاکید کردند چگونه ما می توانیم توقع کار فرهنگی از سرای محله داشته باشیم در حالی که دغدغه شورایاری پرداخت هزینه های معمولی سرای محلات است؟
این مشکل از آنجا به وجود آمده که در برخی مناطق شهر، از ساختمان استیجاری به عنوان سرای محله استفاده می شود و به دلیل اینکه سند به نام اشخاص حقیقی است، تعرفه های آب، برق و گاز سرای محله بر مبنای تعرفه فرهنگی محاسبه نمی شود. واقعیت ای است که استافده از ساختمان استیجاری به عنوان سرای محله مشکلساز است. زیرا یکی از مسایل تأثیر گذار در هویت بخشی به سرا بین اهالی یک محله، ثبات موقعیت مکانی و ساختمان مناسب برای سرای محله است. به همین منظور حاضران در جلسه عنوان کردند شهرداری باید پیگیری ویژه ای برای رفع این مشکل داشته باشد.
یکی دیگر از محورهای گلایه های اهالی و شورایاری محله، عدم ساماندهی مخزن آبگیری تانکرهای خدمات شهری است. آنها گفتند بعضاً مشاهده می شود کنترل مناسبی در نحوه بهره برداری از این مخازن وجود ندارد و حتی در برخی نقاط شهر، گلایه هایی درباره استفاده شخصی افراد و ماشین های متفرقه از این مخازن عنوان می شود که طبیعتا شهرداری به عنوان نهاد متولی این موضوع باید تدابیر لازم جهت ساماندهی و جلوگیری از استفاده افراد سودجو از این مخازن را اتخاذ کند.
همچنین در جلسه بررسی مشکلات این محله عنوان شد پیش بینی و احداث سالن ورزشی چند منظوره، امحاء حشرات و حیوانات موزی اعم از پشه سفید، موش و ...، تأمین روشنایی مناسب در معابر محله و حضور پر رنگ تر گشت نیروی انتظامی جهت افزایش امنیت محله از دیگر خواسته های اهالی است. رئیس کمیته نظارت شورای شهر هم موظف به مکاتبه با شهرداری تهران برای حل این مشکلات شد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =