مهر نوشت : نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا به خون اسلام تشنه است و منفعتش در به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه و بی‌دفاع یمن است.

به گزارش خبرآنلاین ،آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با توصیه همگان به تقوای الهی و دوری از معصیت اظهار داشت: وضعیت حجاب در جامعه ما مناسب نیست و باید با تذکر دوستانه جوانان را ارشاد کرد.

امام جمعه کرمانشاه امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و اطاعت از خدا و رسول(ص) را از ویژگی‌های بارز زنان و مردان مومن دانست و افزود: قوام و بقای دین اسلام به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است.

آیت‌الله علما با اشاره به عزاداری باشکوه عاشورا در اقصا نقاط جهان همچون لندن اظهار داشت: حرکت امام حسین(ع) ۱۴۰۰ سال است که در دنیا استقرار دارد و ممکن نیست از حافظه‌ها پاک شود.

نسل جوان بزرگ‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری است

امام جمعه کرمانشاه جریان کربلا را دانشگاه ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: ۱۴۰۰ سال است که فریاد کاروان اسیران کربلا در دنیا بلند است.

آیت‌الله علما انقلابی بودن، انقلابی اندیشیدن، انقلابی ماندن و تمسک به اسلام را نتیجه ترویج تفکر حسینی دانست و تصریح کرد: عفت، ایثار و شهادت درس‌های بزرگ حادثه کربلا است.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی شهید محراب و خدمات این عالم وارسته به مردم کرمانشاه اشاره کرد و افزود: خون شهیدان هرگز پایمال نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نسل جوان را بزرگ‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: حفظ و تربیت جوانان در شرایط امروز کار سختی است و باید به مسئله نفوذ و جنگ نرم بسیار توجه کنیم.

آیت‌الله علما همچنین به سالروز درگذشت عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله مهدوی کنی در ۲۹ مهر ماه اشاره کرد و گفت: ایشان از قبل از انقلاب تا آخرین لحظه عمر بر صراط مستقیم حرکت کرد.

بی‌اعتمادی به آمریکا باید حفظ شود

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان خواستار پیگیری مسئولان به منظور تحقق همه مصوبات سفر ایشان شد و افزود: همه مصوبات سفر به نفع استان است.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه‌ها مسئله بی‌اعتمادی به آمریکا از سوی مسئولان دستگاه‌های دولتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: قصه ما با آمریکا قصه گرگ و میش است و هرگز با ما کنار نخواهد آمد.

آیت‌الله علما بیان کرد: آمریکا به خون اسلام تشنه است و حاضر نیست قصه داعش، النصره و القاعده تعطیل شود و منفعتش در به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه یمن است.

خطیب جمعه کرمانشاه تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی بشدت مراقب مسئله بی‌اعتمادی به آمریکا باشند و بی‌اعتمادی به آمریکا باید حفظ شود و بدانیم که در ۷۰ سال گذشته چه بر سر این کشور آورده است.

آیت‌الله علما در پایان خواستار انسجام و وحدت رویه هیئات و دسته‌جات عزاداری در کرمانشاه شد و گفت: ما در مسیر کربلا هستیم و نسبت به استان‌هایی همچون اردبیل و زنجان أولی‌تر هستیم تا اجتماع چشمگیر عزاداران را به عنوان تبلیغ دینی در یک روز برگزار کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =