امام جمعه روانسر : آل سعود به دنبال تفرقه و اختلاف انگیزی بین امت‌های اسلامی

ایرنا نوشت : امام جمعه روانسر با محکوم کردن جنایات آل سعود در کشتار مردم مظلوم و بی دفاع یمن، این جنایات عربستان سعودی را در راستای توطئه های دشمنان اسلام دانست.

به گزارش خبرآنلاین ، ماموستا ملا عبدالله غفوری در خطبه های نماز جمعه این هفته روانسر افزود: آل سعود که خود را خادم الحرمین می داند چرا باید با اسراییل و آمریکا هم پیمان باشد و از طرفی دیگر هم مردم بی دفاع یمن را بمباران کند.


وی با بیان اینکه آل سعود به دنبال تفرقه و اختلاف انگیزی بین امت های اسلامی است، این جنایت های آل سعود را محکوم کرد.


خطیب جمعه روانسر با بیان اینکه امروز جهان اسلام گرفتار آشوب و تفرقه است افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و برخی از هم پیمانانش آبروی اسلام را به خطر انداخته اند و باید بدانیم اتحاد و همدلی رمز ناکامی دشمنان و بدخواهان امت اسلام است.


ماموستا غفوری تصریح کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل تحکیم امت های اسلامی و اسلام ناب محمدی است.


وی با بیان اینکه همه آحاد جامعه در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسوول هستند، تصریح کرد: اجرای این فریضه الهی رمز پایداری و برپایی دستورات الهی و شور و نشاط جامعه اسلامی است.


امام جمعه روانسر به اهمیت نماز از دیدگاه قرآن کریم و احادیث نبوی و روایات اسلامی پرداخت و ادامه داد: نماز جمعه نماد وحدت و یکپارچگی است و انجام این فریضه دینی موجب نزدیکی قلب ها به یکدیگر خواهد شد.


ماموستا غفوری بر اهمیت حضور گسترده مردم در صفوف نمازهای جمعه و جماعات تأکید کرد و افزود: تشکیل جماعت در ادای نماز جمعه فرض عین است و بر همه مسلمانان واجب است که در این نماز شرکت نمایند.


وی گفت: بدون شک فراهم کردن زمینه های حضور جوانان و نوجوانان در فعالیت های دینی و مذهبی زمینه ساز سلامت و تعالی روزافزون جامعه اسلامی است و باید خانواده ها در این خصوص همواره احساس مسئولیت نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =