نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از احتمال کدام رسوایی می‌گوید؟

شکل جدید تست دوپینگ رسوایی زیادی برای وزنه‌برداری دنیا به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر باقری نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری و رئیس کمیته پزشکی این فدراسیون در گفت و گو با خبرآنلاین از تغییر شکل تست های دوپینگ و انجام تست با توجه به الگوریتم نمونه ها خبر داد، اتفاقی که به گفته دکتر باقری اگر به صورت گسترده نتایج آن اعلام شود، بی آبرویی برای همه وزنه برداری دنیا از جمله وزنه برداری ایران است.

اما دکتر باقری از کدام بی آبرویی می گوید؟ تا امروز فدراسیون جهانی نمونه های بعد از  2012 و  المپیک لندن را بررسی کرده است. بررسی ای که موجب شد سعید محمدپور از چهارمی المپیک به طلای آن برسد. حال با توجه به این که فدراسیون پزشکی جهانی حتی نمونه های 20 سال گذشته را هم دارند، این یعنی نمونه های تمام قهرمان های تمام این سالهای ما الان موجود است و ممکن است اتفاق عجیبی در وزنه برداری ما رخ بدهد.

ممکن است اتفاقی برعکس آنچه برای محمدپور رخ داد برای قهرمان های دیگر ما رخ بدهد. با تست های جدید  از نمونه های قدیمی، حتی ممکن است تمام مدال آوران وزنه برداری ما از معروفترین آنها تا کم نام ترینشان  متهم به دوپینگ شوند. این اتفاق ممکن است اسامی مانند حسین رضازاده، کوروش باقری، فلاحتی نژاد، شاهین نصیرنیا، برخواه، حسین توکلی و کلی آدم دیگر را دربربگیرد. این رسوایی بزرگ که دکتر باقری از آن می گویدمی تواند برای همه باشد، همانطور که برای ایلیا و تعدادی دیگر از قهرمان های نامی وزنه برداری جهان بود. تست دوپینگ وزنه برداری تا پیش از این به این شکل بود که امکان سنجیدن نمونه ها تا 45 روز قبل از انجام تست میسر بود اما  الان با این مدل جدید، تا 50 سال قبل هم اگر نمونه ای باشد امکان بررسی و مثبت شدن آن وجود دارد. 

 

43258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =