باشگاه خبرنگاران نوشت:رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: چه کسی فکر می‌کرد که ارتش شاهنشاهی به ارتشی اسلامی تبدیل شود.

روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از 5 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس گفت: آیا شمر و یزید و ابن سعد می‌دانستند که شهادت امام حسین(ع) او را الهام بخش تشیع و نسل‌های آزادی خواه می‌کند آنها از حکمت خداوند غافل بودند و این در حالیست که پذیرفتن تشیع مقدمه سازی برای برپایی حکومت عدالت مهدی است.

وی ادامه داد: آیا زمانی که بنیانگذاران ارتش شاهنشاهی بنیان ارتشی برای حفظ تاج و تخت خود را گذاشتند فکر می‌کردند که هم ارتش روزی تحت امر سلاله زهرا قرار گیرد. چه کسی باور می‌کند آن ارتش با آن اهداف روزی به دفاع از نظام اسلامی برخیزند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اظهار داشت: تاریخ مجموعه‌ای از حوادث بی‌هدف نیست. به گفته قرآن تاریخ هم مثل طبیعت هدفمند است. چه تمدن‌هایی که به خاطر ستم حاکمان فرو ریخت و از بین رفت. یکی از دیگر مصادیق حکمت خداوند حمله آمریکا به عراق بود، که این حمله به برپایی یک حکومت شیعی در عراق منجر شد.

حسینیان ادامه داد: حکمت خداوند همیشه هدفمند است ارتش نیز یکی از اجزای هدفمند تاریخ است همان ارتشی که در زمان پهلوی شکل گرفت تا رو در روی روحانیت بایستد امروز فرمانده‌ای روحانی در رأس کار خود می‌بیند. اگر ارتش نبود خدا می‌داند چه حوادثی برای کشور رخ می‌داد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون 36 جلد کتاب با محوریت تاریخ دفاع مقدس منتشر شده است که انشاءالله بر این تعداد افزوده خواهد شد.

۲۹۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =