ایرنا نوشت: نخست وزیر سابق عراق و رئیس فراکسیون دولت قانون در مجلس نمایندگان این کشور، بار دیگر در حضور نیروهای الحشد الشعبی در عملیات موصل تاکید کرد و افزود: حضور نیروهای مردمی الحشد الشعبی در عملیات موصل یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری الاخباریه عراق، نوری المالکی افزود: حضور و مشارکت نیروهای الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل نه تنها یک ضرورت بلکه ضمانتی است برای وحدت و پکپارچگی عراق در برابر تلاش ها و فتنه هایی که برای ضربه زدن به وحدت عراق و به منظور پاکسازی نژادی و مذهبی عراق صورت می گیرد.

نخست وزیر سابق عراق با اشاره به اظهارات مداخله جویانه دولت ترکیه در امور داخلی عراق گفت: آن هایی که در سقوط شهر موصل دست داشتند، اکنون با دسیسه چینی و کنار گذاشتن تمام معیارها و ارزش های دیپلماتیک، در امور داخلی عراق و به ویژه در عملیات آزادسازی موصل دخالت می کنند.

نوری المالکی گفت: آمادگی هایی که اکنون و پیش از آغاز عملیات آزادسازی موصل صورت گرفته به منظور حفاظت از تقسیمات اداری موصل و ترکیب جمعیتی این شهر است که مردم آن سال هاست به دور از تفاوت های نژادی و مذهبی به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کرده اند.

رئیس فراکسیون دولت قانون عراق افزود: ما به شجاعت، ایمان و صداقت نیروهای الحشد الشعبی اطمینان داریم که تنها برای حمایت از مردم و آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست ها وارد میدان های جنگ شده اند.

نوری المالکی در پایان از دستگاه های امنیتی، ارتش، پلیس و نیروهای مردمی عراقی خواست که همه باهم در عملیات آزادسازی موصل مشارکت داشته باشند تا هرچه زود تر این شهر از اشغال تروریست ها آزاد شود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه گفته بود که کشورش مصمم به مشارکت در عملیات احتمالی برای آزادسازی شهر موصل عراق از اشغال گروه تروریستی داعش است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز جمعه با ابراز شگفتی از دخالت برخی از کشورها در امور داخلی عراق در آستانه آزاد سازی شهر موصل و نابودی کامل گروهک تروریستی داعش، از ساکنان شهر موصل خواست که به پیشواز نیروهای امنیتی بروند.

هم اکنون نیروهای عراقی اعم از ارتش، الحشدالشعبی، پیشمرگه و سایر یگان های نظامی و امنیتی عراق در محورهای مختلف در وضعیت آفندی قرار دارند و آماده اعلام فرمان حمله هستند.

موصل مرکز استان نینوا دهم ژوئن 2014 در یک عملیات مشکوک که گفته می شود چند کشور منطقه در آن نقش داشته اند، به دست گروه تروریستی تکفیری داعش افتاد و به دنبال آن مناطق وسیعی از 5 استان عراق نیز سقوط کرد.

داعش طی این مدت دست به کشتار جمعی بویژه از اقلیت های شیعه، ایزدی، مسیحی و شبک در شمال عراق زد و بسیاری از آثار و بناهای تاریخی را در استان نینوا نابود کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =